התלמיד לא מפסיק להפריע לך בשיעור? יש לכך כמה סיבות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התלמיד מפריע לך? יש מה לעשותילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז (ADHD) מתויגים בדרך כלל כילדים אגרסיביים, בריונים, אלימים או מתריסים בשל ההתנהגות הפיזית והחברתית האימפולסיבית שלהם. למרות שילדים אלו יכולים להיות אכפתיים ורגישים, התכונות הטובות שלהם מוסתרות לעיתים קרובות באמצעות ההתנהגות האימפולסיבית שלהם.

ילדים הסובלים מ-ADHD פועלים לפני שהם חושבים, ובדרך כלל אינם מסוגלים לשלוט על תגובתם הראשונית למצב. יכולת "הוויסות העצמי" שלהם נפגעה, הם אינם מסוגלים לשנות את התנהגותם למרות שהם זוכרים את ההשלכות העתידיות.

מספר מחקרים מראים שהבדלים מוחיים בקרב ילדים הסובלים מהפרעות קשב אחראים במידה מסוימת לתסמין זה.

ההשלכות: הילד אינו "הבעיה" של המורים כשהוא מגיע לבית הספר

יש להודות על האמת: לכל הורה שילדו מפריע למהלך השיעור נמאס לקבל הודעות מהנהלת בית הספר, גם אם הוא יודע שהילד סובל מבעיית התנהגות שעדיין לא אובחנה.

הורים אינם מעוניינים להגיע לעבודה ולשמוע שילדיהם הפריעו במהלך יום הלימודים. הם רוצים שהמורים יתמודדו עם הבעיה, ומנהלי בתי ספר סבורים שהורים צריכים להיות מעורבים יותר בהתמודדות עם התנהגות שאינה הולמת.

התשובה למצב זה פשוטה ותלויה אם הבעיה היא "תפקודית" או שהיא מתבטאת בבעיות ביחסים. אבחון ADHD מאפשר להורים לסווג את הבעיות הפרטניות מהן סובל הילד ומרכיב בהתאם את תכנית הטיפול.

בעיה תפקודית כוללת איחור לשיעור, לעיסת מסטיק במהלך השיעור או ריצה רועשת במסדרונות. עם מצבים אלו בית הספר צריך להתמודד, והורים צריכים להתמודד עם השלכות ההתנהגות הבעייתית בבית. אך כל המשחק משתנה כאשר מדובר בבעיות ביחסים.

אלו הן בעיות הקשורות להתנהגות בלתי הולמת כלפי ילדים אחרים או כלפי מבוגרים. אם הילד גונב, מתעלל פיזית, מאיים או נוטה לריב, על ההורים לגרום לו לתת את הדין וחשבון ולחוות את ההשלכות בבית, בנוסף להשלכות במסגרת בית הספר.

שיחה עם המחנכים של הילד: עליהם להבין מה עובד עבור הילד

אבחון ADHD מסייע למורי הילד לדעת כיצד להתמודד עם התנהגות של ילד שמפריע בשיעור. על ההורים להיפגש עם המורים בשלב מוקדם של השנה ולהתריע על ההתנהגות שעשויה להיות בעייתית, תוך הסברת שיטות ההתמודדות עם הבעיות בבית.

על ההורים להודיע למורים שהם זמינים לסייע, כך שבמקום להגביל את הילד, המורים מסייעים להם להיות יעילים יותר מבחינת התנהגותם בכיתה. אבחון ADHD מוביל להרכבת שיטות פרטניות בהן ניתן להשתמש, ומומלץ לשתף את המורים בשיטות אלו.

על ההורים להקפיד לשאול את המורים כיצד הם יכולים לסייע להם, ולהיות פתוחים להקשבה לדיווחיהם, היות והניסיון שלהם מאפשר להם למצוא מספר רעיונות מעולים אותם ניתן ליישם גם בבית.

הורים ומורים מרכיבים צוות מנצח

כיום כולם לחוצים ולאף אחד אין שפע זמן מיותר. הורים עובדים קשה מתמיד ומורים מלמדים בכיתות גדולות יותר עם תחומי אחריות מוגברים. לכן יש ללמוד לחיות עם המצב ולנסות להבין כיצד להתמודד באופן הטוב ביותר עם ילדים שמפריעים בשיעור.

אחרי הכול, המטרה המשותפת היא לגרום לילדים להתנהג באופן אחראי ולרכוש השכלה. לבתי ספר קיים עיין לגיטימי בסיוע להתפתחות ילדים משכילים, נבונים ואחראים. להורים קיים עניין לגיטימי בחינוך ולמידת הילדים להתנהגות עצמאית.

הורים ומורים צריכים להשתייך לאותה קבוצה, ולא להילחם זה בזה. אבחון ADHD מצביע, בין היתר, על נטייה של ילדים לנצל מצב של בעיות בין ההורים והמורים, באופן מניפולטיבי, להחמרת התנהגותם והימנעות מנטילת אחריות לתסמינים.

לאחר האבחון, משתנה עמדת המורים וההורים, כשהמורים מבינים באלו תחומים הם זקוקים לתמיכת ההורים, ואלו תחומים קשורים לאחריותם הבלעדית כך שניתן יהיה לעבוד יחד על מנת להשיב את הילד למסלול התקין.

ראו גם:

אבחון טוב"ה לאבחנת הפרעות קשב וריכוז

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן