טיפול באמנות: היצירה ככלי לילדים עם בעיות התפתחות

מזונות ילדים: כיצד לתווך את העניין מבלי לפגוע בהתפתחות תקינה של הילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מזונות ילדים: כיצד לתווך את העניין מבלי לפגוע בהתפתחות תקינה של הילדים

טיפול באומנותטיפול באמנות נחשב כיום לאחת משיטות הטיפול הפופולאריות ביותר, הן עבור מבוגרים והן עבור ילדים. שיטת טיפול זו, המגיעה מהפסיכותרפיה, כוללת שימוש בטכניקות המשלבות ז'אנרים שונים של אמנות, כמו ציור, צילום, פיסול ואמנות חזותית, ובמקביל גם טכניקות טיפול המגיעות מהפסיכולוגיה ותיאוריות התנהגויות שונות, הרלוונטיות למטופל עצמו.

הטיפול באמנות לילדים נעשה בכמה דרכים. הוא יכול להיעשות במסגרת קבוצתית, יחד עם ילדים נוספים, במסגרת אישית של "אחד מול אחד" וגם יחד הם ההורים. הטיפול עצמו איננו מהצריך מהילד ידע מוקדם באמנות או יכולת אמנותית כלשהי, אלא מהווה ככלי לביטוי עצמי ולהתמודדות טובה יותר עם האתגרים השונים, והקשיים שאותם הוא פוגש במהלך היום יום.

טיפול באמנות לילדים הסובלים מבעיות התפתחות

הטיפול באמנות, המוצע כיום על ידי מטפלים בעלי הכשרה רלוונטית וידע בתחום, מנצל את תהליך היצירה עצמו. הטיפול מבוסס על התכנים והתחומים בהם מתקשה הילד, כך שהמטפל מסוגל לזהותם באופן קל יותר ולספק לכל ילד את הפתרון המתאים.

המטרה העיקרית של הטיפול היא שיפור איכות חיי הילד וסיוע לו להתמודד עם האתגרים השונים הניצבים מולו. בעוד שטיפול פסיכולוגי כרוך בתקשורת מילולית, הטיפול באמנות שונה. כשמדובר בפעוטות שאינם מתקשרים באופן מילולי ברור, הטיפול המתבקש הוא שיטה שאינה כרוכה בתקשורת מילולית, אלא שימוש ביצירה.

היצירה ככלי אבחוני וטיפולי

יצירה מאפשרת לילד להביע את עולם הדימויים הספונטני והייחודי לו. זוהי שיטה מצוינת המאפשרת למטפל להבין טוב יותר את הילד, ולתקשר עימו בגובה העיניים. הילד משתמש בצבעים ובחומרים השונים כדי להביע את עצמו ומבטא את יכולותיו השונות באופן זה.

הטיפול מבוצע במרחב נינוח המאפשר לילד לבטא את עצמו ללא חסמים או עכבות. העבודה עצמה מבוצעת בתוך חדר מצויד בצעצועים וכלי מוסיקה המאפשרים לילד "להרגיש בבית".

בתחילת הטיפול, המטפל משוחח עם הילד ומכוון אותו בהדרגה לתהליך היצירה. הילד משתמש בציוד ובכלים שלפניו וכך מביע את עצמו ומספר את סיפורו, המתאר את האתגרים עימם הוא מתמודד. כל אלה, מהווים בסיס להמשך הטיפול שיסייע לילד להתמודד עם תסמיני הבעיה ההתפתחותית.

הטיפול באמנות הוא טיפול רגשי המתאים לילדים הסובלים מבעיות התפתחות, הוא עוזר לשנות את מחשבותיו של הילד וגם את התנהגותו. המטפל נעזר בדרכים עוקפות ויוצר קשר של אימון עם הילד, כדי לאפשר לו לבטא את עצמו בחופשיות. הורי הילד מלווים את התהליך עצמו ומקבלים, במקביל, הדרכה המתייחסת אל הנושאים שעלו בטיפול.

המטפל מתווך בין ההורים לילד ומסביר להם על עולמו הפנימי, כפי שבא לידי ביטוי במהלך הטיפול עצמו, בעזרת האמנות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן