הנקה ממושכת עשויה למנוע הפרעות קשב וריכוז

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הנקה והפרעת קשב וריכוז
הנקה והפרעת קשב וריכוז

למרות ההתקדמות הטכנולוגית המבריקה, עדיין לא נוצר מוצר תזונתי אשר יכול לחקות באופן המושלם, או אף כמעט מושלם, את המזון הטוב ביותר לתינוק, חלב אם.

חלק מהאימהות בוחרות שלא להיניק כתוצאה מגישה אישית לנושא או בעקבות בעיות רפואיות, אך יתרונות ההנקה הן ברורות: חלב אם הוא זמין, זול, יוצר קשר בין התינוק לאם, מזין בטמפרטורת גוף ובמיוחד מכיל את כל הרכיבים החיוניים לתינוק עד גיל חצי שנה, הכוללים את רכיבים הנחוצים לפקוד המערכת החיסונית, וכל אבות המזון.

מחקר אוסטרלי שעקב אחר תינוקות שינקו גם לאחר גיל חצי שנה ויותר, נטו לפתח פחות בעיות התנהגויות והפרעות נפשיות שונות, כולל בעיות קשב וריכוז, ולמעשה קבעו כי ככל שההנקה ממושכת יותר, כך נמצא שיפור בתפקוד ובהתנהגות הילד בשנים מאוחרות יותר.

בחירה בהנקה – בארץ ובעולם

מבדיקת נתוני ארגון הבריאות העולמי, עולה כי פחות מ-35% נשים בעולם מיניקות את תינוקם במשך ארבעה חודשים, אך בוחרות להחליף את ההנקה במוצרי תחליפי חלב לתינוקות, אשר עלולים לגרום למחלות ולהתפתחות לקויה או מאוחרת של הילד.

בישראל הנתונים משופרים יותר, ועומדים על סך של 85% מהנשים אשר מעדיפות להיניק ולא להשתמש במוצרים חלופיים. הן מאכילות את התינוק בהנקה בלבד עד גיל שלושה חודשים, ומוסיפות להנקה מוצרי מזון שונים לאחר גיל חצי שנה. הסיבות שגורמת לנשים לא להיניק הן כאבים או בעיות בהנקה, מחסור בכמות משביעת רצון של חלב, או בעיות של התינוק עם ההנקה.

יתרונות ההנקה

מחקר אוסטרלי שדווח בכת העת לרפואת ילדים Pediatrics, מוצא כי ילדים שניזונו מחלב אם לאחר גיל חצי שנה, נמצאו בסיכון מופחת לסבול מהפרעות נפשיות, כולל הפרעות קשב וריכוז, בשלב מאוחר יותר בחייהם.

המחקר הענק עקב אחר ילדים בגילאי חמש עד 14, שעברו מבדקים להערכת מצבם הנפשי. הם מצאו כי 11% מהילדים לא ינקו מעולם, 38% מהם הפסיקו לינוק בין גיל שלושה לחמישה חודשים, וכמחצית מהילדים ינקו לאחר גיל חצי שנה.

הנשים שהניקו במשך חודשים ספורים בלבד היו לרוב בעלות רמת השכלה נמוכה, צעירות, מעשנות ובעלות נטייה להפרעות נפשיות. בנוסף מצאו החוקרים כי ילדים אלו נטו לסבול מבעיות התפתחותיות, ואימותיהן נטו יותר לפתח דיכאון לאחר לידה, בהשוואה לנשים שהניקו במשך תקופות ממושכות יותר.

הנקה והפרעות קשב וריכוז

בכל שלב של המחקר, מצאו החוקרים כי התינוקות שינקו במשך תקופות קצרות, סבלו מהפרעות קשב וריכוז ובעיות נפשיות הכוללות תוקפנות ודיכאון. הם קבעו כי ככל שההנקה ממושכת יותר, כך נמצא שיפור משמעותי יותר בהתנהגות הילד.

מתוצאות המחקר עולה כי הנקה במשך למעלה מגיל חצי שנה קשורה לבריאות נפשית משופרת של הילד, והחוקרים המליצו לעודד הנקה ממושכת יותר, לשם השגת היתרונות הברורים של ההנקה, כמו גם לשמור ולטפח את בריאותו הנפשית של הילד, להגביר את יכולתו להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז וכמובן, לחזק ולבסס את הקשר בין התינוק לאם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן