חום גבוה אצל ילדים

ביטוח סיעודי לילדים עם בעיות התפתחות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ביטוח סיעודי לילדים עם בעיות התפתחות

חום גבוה בילדיםחום גבוה נגרם בדרך כלל באמצעות מחלה, והוא מהווה תסמין של מצב רפואי בסיסי, לרוב זיהום. מצב זה מתבטא בדרך כלל בחוסר נוחות פיזית, ורוב האנשים חשים טוב יותר כאשר החום מטופל. אך תלוי בגיל, במצב הפיזי, והגורם הבסיסי לעלייה בחום, אדם עשוי להזדקק לטיפול רפואי.

מומחים רבים מאמינים כי עליית חום מבטאת הגנה טבעית של הגוף מפני זיהומים, למרות שקיימות אף סיבות שאינן זיהומיות למצב של חום.

החום נחשב בדרך כלל למצב שאינו מסוכן, אך במצבים חמורים הוא עלול לגרום לעלייה מסוכנת בטמפרטורת הגוף. המצב עלול להיגרם בשל טמפרטורה קיצונית הקשורה לפגיעת חום כגון מכת חום, תופעות לוואי של תרופות מסוימות, סמים או שבץ. במצבים מסובכים, הגוף אינו מסוגל לשלוט בטמפרטורת הגוף.

הגורמים לעליית חום

החלק במוח השולט בטמפרטורת הגוף נקרא ההיפותלמוס, והטמפרטורה שלו בדרך כלל משתנה במהלך היום. בתגובה לזיהום, מחלה או סיבה אחרת, ההיפותלמוס עלול לאפס את הגוף לטמפרטורה גבוהה יותר. למרות שהגורמים השכיחים ביותר של עליית חום הם זיהומים נפוצים דוגמת הצטננויות ובעיות קיבה ומעיים, גורמים אחרים כוללים:

  • דלקת אוזניים, דלקת ריאות, דלקת עור, דלקת גרון, דלקת בשלפוחית השתן או בכליות. הדלקות עלולות להיגרם כתוצאה מתופעות לוואי של תרופות, סרטן וחיסונים.
  • קרישי דם.
  • מחלות אוטואימוניות כגון דלקת מפרקים ומחלת מעי דלקתית.
  • הפרעות הורמון כגון יתר פעילות של בלוטת התריס.
  • סמים שאינן חוקיים דוגמת אמפטמינים וקוקאין.

תסמינים של טמפרטורת גוף גבוהה

עליית חום מתרחשת כאשר הגוף אינו מצליח לווסת את הטמפרטורה שלו וחום הגוף ממשיך לעלות. התסמינים כוללים שינויים נפשיים כגון בלבול, הזיות או חוסר הכרה, עור אדום, חם ויבש, אפילו מתחת לבית השחי.

מחלות ומצבים אפשריים – טמפרטורת גוף גבוהה נובעת כתגובה חיסונית לזיהום או מחלה בסיסית, הנגרמת בדרך כלל באמצעות דלקות, חשיפה לחום, חוסר איזון הורמונלי, ופגיעה בבעיות ההיפותלמוס והעור.

סיכוני חום גבוה בילדים

עליית חום עלולה להתפתח כאשר אדם נחשף לסביבה חמה והגוף אינו מסוגל לקרר את עצמו ביעילות. בסוג זה של עליית חום, יכולת הגוף להזיע ולהעביר את החום מופחתת. במצב זה, אדם עלול להפסיק להזיע ולסבול מהתסמינים במשך מספר ימים. תינוקות, אנשים מבוגרים ואנשים עם בעיות בריאות כרוניות הם בעלי הסיכון הגדול ביותר לסוג זה של עליית חום.

המצב עלול לגרום להתייבשות חמורה ולהפסקת פעילות איברי הגוף. זהו מצב חירום רפואי מסכן חיים, הכרוך בטיפול רפואי דחוף.

טיפולים לחום גבוה – הטיפולים משתנים בהתאם לגורם לעלייה בחום. לדוגמה, אנטיביוטיקה מטפלת בזיהומי חיידקים כגון דלקת גרון. הטיפולים הנפוצים ביותר כוללים תרופות הנמכרות ללא מרשם כגון אקמול ותרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות כאון אדוויל, מוטרין ונפרוקסן.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן