כללים פשוטים לגידול ילדים מצליחנים

כללים פשוטים לגידול ילדים מצליחנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כללים פשוטים לגידול ילדים מצליחנים

כללים פשוטים לגידול ילדים מצליחניםכשמקלידים "הורות טובה" בגוגל, מקבלים 59,000 תוצאות. הורים שמבקשים לנקוט בגישת הורות יעילה, נחשפים למבול של מידע, ואין זה פלא כי הורים רבים כל כך מרגישים המומים ומבולבלים לגבי האופן בו עליהם לקבוע כללים, וללמד את הילדים השלכות ומשמעת מבלי להיות חמורים או קלים מדי.

אך בעוד שהורות חיובית היא חלק חשוב ומשמעותי בגידול ילדים, היא אינה צריכה להיות תהליך מסתורי או מסובך. פסיכולוגים ומאמנים משפחתיים מדווחים שגידול ילדים מדהימים מתבטא באוסף קטן של אמיתות פשוטות.

כדי להמשיך ולגדל ילדים מאושרים, בריאים ומוצלחים, יש רק לזכור ולפעול בהתאם להנחיות בסיסיות המפורטות במאמר זה, אשר רובם די אינטואיטיביות, ואת רובן אתם כנראה כבר מבצעים.

ההורים הם מודל התפקוד העיקרי של הילד

 באופן טבעי, הילד מתבונן על תפקוד הוריו, מחקה אותם ומבצע את צעדיהם. לכן אין לצפות מהילד שיתנהג בצורה שונה מהוריו.

הורים שמעוניינים שילדיהם ישנו את הרגליהם, צריכים ללמד אותם להקדיש פחות זמן לסמארטפון ולמחשב, להיות סבלניים יותר, או להיות אחראים ומאורגנים יותר, ולוודא תחילה שהם מדגמים את ההתנהגויות האלו בעצמם.

תרשימים הם החברים הטובים ביותר של ההורים

יש להשתמש בתרשימים חזותיים כדי לפרט את הכללים, המטלות, הציפיות וההשלכות על הפרתם. על ההורים לבקש מהילד להשתמש בסימני ביקורת או בכוכבי זהב על מנת לסלם מטלות שהושלמו מדי יום.

יש לעיין בתרשים הילדים אחת ליום, ואם מטלה הוחמצה, לשאול את הילד לגבי ההשלכות. שגרת יומיום זו מעודד את הילד לפתח הסתמכות עצמית ואחריות אישית. נסו זאת.

קביעת כללים – על ההרים להפעיל השלכות כשהילד בוחר שלא לציית לכללים. הורות זו אינה הופכת את ההורים ל"אכזרים" או "לא הוגנים".התנהגות זו הופכת את ההורים למורים יעילים, ומסייעת לילד ללמוד לקחים חשובים על האופן בו העולם עובד.

תקשורת עם הילד מספיקה לעתים נדירות ליצירת שינוי קבוע – שיחות יכולות להיות נקודת התחלה טובה, אך לעתים רחוקות הן מהוות השפעה לבדן על החלטות הילדים בכל הנוגע לפיקוח, כללים והשלכות.

יש לזכור שילדים אינם נולדים גסים, מתריסים, חצופים, חמדנים אנוכיים או פרועים – אלו הן התנהגויות למידה, כלומר, הן עשויות להיות נרכשות, והכול מתחיל איתכם.

לעולם אין זה מאוחר מדי לבצע שינויים חיוביים – יש לצייד את הילד עם כלים נוספים, מיומנויות חיים נוספות, ולקחים נוספים. אם שינויים אלו עולים בקנה אחד עם מאמציכם, אכיפת התוצאות באופן עקבי, למשל, אתם עשויים להיות מופתעים עד כמה מהר התנהגות הילד משתפרת.

תמיד לעורר שינויים חיוביים באמצעות הדגמת התנהגות, יחס וערכים אותם ההורים מעוניינים לפתח אצל הילד – כן. כלל זה הוא סוג של "חזרה" על הכלל הראשון, אך הוא כל כך חשוב, שיש להדגישו. עליכם לגרום לילד לבטוח בכם, לכבד אתכם ולהתפעל מכם. היו מודל לחיקוי, מורים, וגיבורים. ילדכם סומך עליכם, ומקליט את התנהגותכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן