שיטת עיטוף תינוקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עיטוף תינוקותעיטוף התינוק בנוחות בשמיכה, מעניקה לו תחושת חום, רגיעה וביטחון. השמיכה מגנה על התינוק מפני הטרדות או רפלקסים של בהלה במהלך הלילה, ומסייעת לו לשמור על חום גוף נעים בימיו הראשונים, עד שהטמפרטורה הפנימית שלו מתחילה לעבוד.

הורים אינם יוצאים כיום מבית החולים עם התינוק, ללא קבלת שיעור קטן בשיטת עיטוף תינוקות. הם לומדים לוודא שהתינוק אינו רעב, רטוב או עייף, ולומדים לעטוף אותו בשמיכה על מנת לסייע לו להירגע כשהוא במצב גירוי יתר, או כשהוא פשוט צריך להרגיש משהו זהה לאטימות וביטחון הרחם.

חשיבות עיטוף נכון

כשהורים לומדים לעטוף את התינוק בשמיכה, עליהם להיות בטוחים שהם יודעים כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. עיטוף שאינו נכון עשוי להציב משקל כבד על רגלי התינוק, לרופף את מפרקיו ולגרום נזק לסחוס הרך של מעלה ירכיו, מה שמוביל לדיספלסיה של מפרק הירך.

מצב זה הוא בעיה התפתחותית הנחשבת לתופעה שכיחה יחסית בתינוקות. הרופא בודק את התינוק באופן שגרתי לאיתור מצב זה. והגורמים הם היסטוריה משפחתית, לידת עכוז ושיטת עיטוף שגויה.

מניעת דיספלסיה של מפרק הירך במהלך עיטוף התינוק מתבצעת באמצעות הקפדה על הותרת מספיק מקום בחלק התחתון של השמיכה, כך שהתינוק יוכל לכופף את רגליו כלפי מעלה ומחוץ לשמיכה.

תחושת ההגנה של התינוק

עיטוף נכון של התינוק מרגיע אותו, ומזכיר לו את תקופת שהותו ברחם. לשמירת ביטחונו ושלוותו במהלך השינה, יש להימנע מעיטוף חזק מידי, שכן כך הוא אינו מסוגל בשלב כלשהו של השינה למתוח את אבריו או להניע את שריריו.

מומלץ ביותר שלא להשאיר את התינוק עטוף במשך כל הלילה, שכן עיטוף לפרקי זמן ארוכים מידי עלול להפריע להתפתחות התקינה של מפרקיו וירכיו, מה שעלול להוביל לנקעים או למוות בעריסה.

שיטה נכונה לעיטוף התינוק

הצעדים הנכונים לעיטוף תינוק מתבצעים באמצעות הקפדה על מספר שלבים פשוטים.

הנחת התינוק על השמיכה – יש להציב את התינוק על משטח שטוח דמוי צורת יהלום, ולקפל שישה סנטימטרים בפינה העליונה על מנת ליצור קצה ישר.

הנחת התינוק על הגב – תנוחת התינוק על השמיכה צריכה להתבצע כך שהחלק העליון של הבד נמצא בגובה הכתפיים.

מניחים את הזרוע השמאלית של התינוק כלפי מטה. מושכים את הפינה השמאלית ליד ידו השמאלית של התינוק, ומציבים את ידו על החזה, כדי שניתן יהיה לתחוב את הקצה המוביל תחת גבו על צדו הימני.

מניחים את הזרוע הימנית של התינוק למטה – מושכים את פינת השמיכה ליד ידו הימנית על זרועו וחזהו, ותוחבים את השמיכה תחת צדו השמאלי.

קיפול הסמיכה – מקפלים את הקצה התחתון של השמיכה ותוחבים אותה ברפיון מאחורי התינוק. בשלב זה יש לוודא שהרגליים כפופות כלפי מעלה מחוץ לשמיכה, כך שהוא יכול להניע את מותניו, ורגליו יכולות לנוע באופן טבעי.

ראו גם:

עידוד תינוק לישיבה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן