הילד מפחד מדמות מצוירת? כך תדעו מה לעשות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כדאי שישן טוב בלילה: איך לא לפחד מדמות מצוירתהורים רבים עדים לתופעה לפיה הילד או הפעוט שלהם מפתח פחדים בעקבות צפייה בסרטים מצוירים. משהו בדמויות ובתלבושות מתפרש בתודעתם הרכה כמשהו אחר לחלוטין מכפי שהוא מוצג.

אמנם נכון הוא שילד עלול לפחד מדברים מוחשיים כגון הצגת מפלצות או מכשפות על מרקע הטלוויזיה, אך הוא עשוי לפחד אף מדימויים תמימים כגון גיבורי וולט דיסני. קיימים מספר צעדים ושיטות בהם ניתן לנקוט על מנת לסייע לילד ולהקל על פחדיו.

טיפים להקלת הפחדים של ילדים

1. להתחיל בקטן

לפני שהילד יושב לצפות בסדרת טלוויזיה מצוירת, אשר עשויה, או אף אינה עשויה, לכלול דמויות שעלולות להפחיד אותו, ניתן להתחיל בהכנה מוקדמת, ולהציג בפניו ספרים הכוללים דמויות מצוירות בהן הוא עשוי להיתקל, להסביר לו במילים אותן הוא מסוגל להבין את מרכיבי כל דמות, ובפעמים הראשונות לשבת לידו בעת הצפיה בטלוויזיה ולחלוק עימו את הרשמים מהדמויות אותן הוא כבר מכיר.

2. להמשיך בהדרגה

ברגע שהילד מכיר את הדמויות המצוירות השונות, ניתן לעבור לצפיה בסרטונים בעלי אופי מעט מורכב יותר, עימם הילד עשוי להזדהות, כגון סרטונים או תכניות המציגים ילדים בגילו. זה דבר אחד לצפות בסרטונים מצוירים זרים לעולם הילד, ודבר אחר לחלוטין לצפות בדמות מחופשת בגודל טבעי.

ילדים רבים מפרשים דמויות מחופשות כאנשים בהם הם עשויים להיתקל בסביבתם, ובכך נמנע אלמנט ההפחדה.

3. הצגת היתרונות והחסרונות

עולם הסרטים המצוירים מכיל דמויות רבות הניתנות להסברה. בעת הצפייה עם הילד בסרטונים, ניתן להסביר לו את היתרונות והחסרונות השונים אותם מציגה כל דמות. יש לנהל שיחה זו בנימה חיובית ולא להצביע ולהדגיש את ההיבטים השליליים של דמות מסוימת, על מנת שלא להגביר את הפחד.

4. משחק או הצגה

אם הילד עדיין חש פחד מדמויות מצוירות מסוימות, ניתן להפוך את הסרטון למשחק של הצגה בבית. במשחק זה הילד מקבל את תפקיד הדמות ממנה הוא חושש, ובכך ניתן ללחוץ בעדינות על "כפתורי" הפחד המניעים אותו, תוך שילוב של הצגת פרצופים מצחיקים, השמעת קולות מגוחכים ואף ריקודים עם הילד המגלם את הדמות המצוירת. כך ניתן לנטרל את הפחד ולהפוך אותו מאיום לשעשוע. ילדים מגיבים באופן חיובי להתרחשויות המתבצעות באמצעות משחק, גם כאשר מדובר במשהו ממנו הם חוששים.

5. הענקת תחושת ביטחון

במקרה בו הילד עדיין מציג ספקות וחששות לגבי הדמות המצוירת, יש להעביר לו את המסר כי ההורים איתו, מוכנים להחזיק בידו ולהגן עליו מפני כל התרחשות מאוימת, דמיונית או מציאותית, אשר עלולה להגיע.

כדאי להימנע מהענקת תחושה לילד כי הוא שוגה בדמיונות או כי פחדיו אינם מציאותיים. מבחינת הילד, דברים שמפחידים אותו, הם אמיתיים לחלוטין, וכל מה שהוא זקוק לו, הוא תחושת ביטחון והגנה.

6. ביקור באולפן טלוויזיה

ככל שהדבר אפשרי, ניתן לקחת את הילד לביקור באולפן טלוויזיה, בו נערכים צילומי תכניות ילדים פופולאריות, ולהמחיש לו את עולם המשחק והצילומים לטלוויזיה. הילד יתבונן בתהליך הפקת התכנית, יוכל להיפגש עם דמויות אהובות ולקבל מהן חתימות, ובכך להפוך את הפחד לחוויה בלתי נשכחת עבורו.

ראו גם:

התקפי זעם לבני גיל הרך

עיכוב התפתחותי בגיל הרך

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן