סיכונים התפתחותיים עקב לידה במצב של סוכרת הריונית

סוכרת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סוכרת הריון

סיכונים התפתחותיים עקב לידה במצב של סכרת הריוניתסוכרת הריונית היא מצב בו אישה שהייתה לפני הריון ללא סוכרת מפתחת סוכרת תוך כדי ההריון. למצב זה יש השלכות רבות הן על בריאות האישה והן על בריאות העובר. במאמר זה נסקור את ההשפעות של סוכרת הריונית על העובר והתפתחותו. אך יחד עם זאת יש לזכור כי למצב זה יש גם השפעות על בריאותה של האם.

מהם הסיכונים הסיכונים לעובר באם עם סוכרת הריונית?

  • אחד מהסיכונים הנשקפים לעובר עקב  סוכרת הריון של האם הוא משקל לידה גדול מהרגיל. הסוכר בדמה של האישה בהריון יכו להגיע לעובר ולהגביר את הגדילה שלו עקב ייצור עודף של אינסולין – ההורמון הדרוש להכנסת הסוכר לתאים, הורמון זה משמש גם כהורמון גדילה ולכן העובר שנחשף לרמות עודפות של סוכר, ייצר עודף של אינסולין ולכן יגדל יתר על המידה. משקל לידה גדול מידי איננו טוב ועשוי לפגוע בתהליך הלידה התקין של העובר.
  • לידה מוקדמת של התינוק לפני זמנו שיכול להוביל לבעיות כמו בעיות נשימתיות.
  • פגיעה בתהליך הנשימה – עקב לידה מוקדמת מדי, הריאות עוד לא מספיק בשלות כדי שהעובר יוכל לנשום באופן עצמאי עקב בעיות שונות כמו למשל חסר בחומר ששמו סורפקטנט הדרוש כדי לשמור על הריאות פתוחות ולאפשר כניסת אוויר תקינה . בחסר של סורפקטנט, העשוי לקרות כאשר התינוק נולד בגיל מוקדם מדי, עשוי להיגרם תמט של הריאות וחוסר יכולת של הילוד לנשום באופן עצמאי ולכן יתכן והולד יצטרך סיוע נשימתי.
  • רמות נמוכות של סוכר בדם – מצב הקרוי "היפוגליקמיה" זמן קצר לאחר הלידה, הסיבה היא כי רמות האינסולין – ההורמון האחראי על הכנסת סוכר לתאים – גבוהה מידי.
  • פיתוח של סוכרת סוג 2 בהמשך החיים – לתינוקות שנולדו לנשים בהריון נמצא כי יש סיכון גבוהה יותר לחלות בסוכרת מסוג 2 – שהיא סוכרת מהסוג הנרכש בהמשך החיים.

גם מוות של התינוק נמצא בשכיחות גבוהה יותר בנשים שיש להם סוכרת הריונית.

מכל הסיבות האלו, המפרטים את הפגיעה בתינוק – ולא כוללים את הפגיעות באם עצמה, מדגימים את החשיבות הרבה של שמירה על רמות הסוכר בהריון ואת הצורך החשוב למנוע סוכרת הריונית ולטפל בה בצורה טובה עד כמה שניתן.

מה אפשר לעשות כדי למנוע את הסיבוכים האלו?

שמירה על רמות הסוכר בגוף היא חשובה למניעה של הסיבוכים. לכן על האם לשמור על אורח חיים בריא שמטרתו לשמור על רמות סוכר מאוזנות וברמה התקינה, דבר הכולל תזונה מאוזנת עם מאכלים מתאימים. בנוסף, פעילות גופנית גם היא נמצאה חשובה לשמירה על רמות סוכר בדם על ידי מנגנונים שונים.

יחד עם זאת חשוב גם להיות במעקב על ידי רופא שהוא יכווין וידריך את האם מה רמות הסוכר עליהם היא צריכה לשמור וכיצד ובנוסף – האם עליה לקחת תרופות מסוימות להורדת הסוכר בדם. כמו למשל אינסולין או תרופות אחרות.

הורדה במשקל שגם היא מתקשרת להמלצות הקודמות ונמצאה כמומלצת כדי להוריד את רמות הוכר בדם ולמנוע סוכרת הריונית.

השפעות ההיריון על העובר וחשיבות מניעת סוכרת הריונית

המצב הבריאותי של האישה בהריון משפיע מאד על המצב של העובר ובמאמר זה ניסינו לסקור כמה השפעות חשובות ביותר של אחד האספקטים של בריאות האישה על מצב העובר וזהו רמות הסוכר בדמה של האישה ההרה על הוולד. כאשר הסוכר גבוהה באישה בהריון, כלומר כאשר האם סובלת מסוכרת הריונית, יש לכך השלכות על בריאותו של העובר הן באופן מידי לאחר הלידה והן לטווח הרחוק.

לכן חשובה המניעה של סוכרת הריונית באם כבר לפני כניסתה להריון וכמובן שגם תוך כדי ההריון חשוב לשמור על רמות סוכר תקינות בדם האם בדרכים השונות בין אם זה על ידי שינוי אורח חיים ובין אם זה על ידי תרופות שונות. כאשר המטרה היא להגיע לערכי סוכר בדם תקינים ויציבים ולמנוע את הסיבוכים השונים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן