טיפול בילד שננשך על ידי בעל חיים

טיפול בילד שננשך על ידי בעל חיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בילד שננשך על ידי בעל חיים

טיפול בילד שננשך על ידי בעל חייםנשיכת בעל חיים היא אירוע כואב ואין זה משנה על ידי איזה בעל חיים היא נגרמת. אחת הסכנות המשמעותיות היא מחלת הכלבת, המצריך טיפול מידי. המחלה נגרמת כתוצאה מנשיכת בעלי חיים כמו כלבים, חתולים, שועלים או זאבים, ומוגדרת כאחת המחלות הקטלניות ביותר בעולם.

נתונים מראים כי בכל עשר דקות במקום כלשהו בעולם, מת אדם מכלבת וכי מחצית מהאנשים שמתים הם ילדים מתחת לגיל 15.

זהו וירוס שתוקף את מערכת העצבים, מועבר ברוק באמצעות נשיכה ועובר לגוף. שלשולים, כאבי ראש, יצור מוגבר של רוק, הקאות, בחילות, חרדה וחום הם הסימנים הראשונים להידבקות במחלה.

התמודדות וטיפול בילד שננשך על ידי בעל חיים

בשלב הראשון יש לשטוף באופן מיידי את מקום הפציעה במים וסבון ולחטא את האזור עם יוד או כוהל. מטרת השטיפה היא להרחיק את הרוק של בעל החיים הנושך ולנטרל את הסיכוי למעבר הנגיף לגוף. לאחר מכן מומלץ לחבוש את הפצע עם תחבושת נקייה ולפנות למוקד עזרה ראשונה הקרוב לביתכם.

בשלב הבא יש לפנות לרופא שיציג את המקרה בפני הלשכה האזורית במחלקה שאחראית על בריאות הציבור. במידה והילד לא קיבל זריקת טטנוס, יתכן שהוא יצטרך לקבל את הזריקה, בשילוב עם טיפול אנטיביוטי.

במידה ומדובר בחתול או בכלב, זיהוי בעל החיים הנושך יאפשר למחלקה הווטרינרית של היישוב או למשרד הבריאות לטפל בפנייה ולהכניס את בעל החיים להסגר למשך עשרה ימים. בהסגר יעקבו אחר סימני המחלה ויחליטו על צעדי ההמשך. במידה והנשיכה התבצעה על ידי חיית בר כגון שועל או זאב, החיה תעבור המתה ובדיקת כלבת במכון הווטרינרי.

חיסון ילדים נגד כלבת

חיסון זה ניתן אם קיים חשש להידבקות, מתוך מטרה לעצור את התפתחות המחלה. החיסון כולל ארבע זריקות לשריר. הזריקה הראשונה ניתנת בסמוך ככל הניתן לאירוע הנשיכה.

לאחר שלושה ימים תינתן זריקה נוספת, לאחר שבוע תינתן זריקה שלישית ולאחר שבועיים ממתן הזריקה הראשונה, תינתן הזריקה הרביעית.

הכשת נחש

נחש מכיש כאשר הוא חש מאוים או כאשר הוא מעוניין בטרף לספק את צורכי ההזנה שלו. לחלק מהנחשים אך לא לכולם יש גם מנגנון ארסי. ארס זה הוא סוג חלבון הפועל על מערכת הדם ומערכת העצבים, ומיוצר בבלוטות הארס שממוקמות בצידי ראש הנחש ומחוברות לשיניו. השלפוחית מאפשרת לו לבצע לחיצה ולשחרר את הארס לגוף.

מכיון שמדובר במנגנון הגנה בו הנחש לא ממהר להשתמש, אם רואים נחש יש להתרחק ולא לנסות ללכוד אותו, בטח שלא להרגו. במידה ונחש הכיש את ילדכם, התסמינים כוללים אודם ונפיחות בסמוך למקרה, בשילוב עם סימן שתי דקירות באזור ההכשה.

חשיבות הטיפול המידי – הטיפול הראשוני מחייב הגעה מידית לחדר מיון. אם גרים רחוק, אין לקרר או לחמם את האזור והמטרה היא למנוע עליה בזרימת הדם, שכן במקרה שמדובר בנחש ארסי, הדבר יעודד את התפשטותו של הארס. יש לחבוש את אזור ההכשה עם תחבושת אלסטית סטרילית עשרה סנטימטרים מתחת לפציעה ועד עשרה סנטימטרים מעל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן