מעון יום שיקומי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מעון יוםקיימת התמחות מוגדרת בפסיכולוגיה ההתפתחותית של ילדים. החל משנת 2008, חלה התמחות מוגדרת בתחום הרפואה בישראל, שהיא תת-התמחות הנקראת נוירולוגיה של הילד והתפתחות הילד.

מעונות יום שיקומיים פועלים בהתאם לחוק, המבטא הכרה בצורך בהתערבות טיפולית מוקדמת לפעוטות מוגבלים, מתוך הבנה כי הטיפול הניתן להם בשנים הראשונות לחייהם, הוא בעל חשיבות מכרעת להתפתחותם העתידית.

שירותים הניתנים כחלק מהטיפול השיקומי

השירותים במעונות היום השיקומיים כוללים את הטיפולים הבריאותיים הנדרשים:

טיפול על פי תכנית אישית

צוות הטיפול המקצועי של המרכז, בשיתוף עם ההורים, קובע תכנית טיפול מותאמת אישית לכל פעוט הסובל ממוגבלות, בהתייעצות עם המרכז להתפתחות הילד, או יחידה רפואית המתמחה בנושאים אלו, המוכרת על ידי משרד הבריאות.

טיפולים פרא רפואיים

הפעוטות מקבלים טיפולים התפתחותיים וחינוכיים מתקדמים, הכוללים ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור, ופיזיותרפיה מהצוות המקצועי במרכז. טיפולים אלו ניתנים במימון תכנית הבריאות של הפעוט. מעונות היום עשויים להציע אף טיפולים או שירותים שונים מעבר לנקבע בסל הבריאות, אך אלו משולמים באופן פרטי על ידי ההורים. המטרה היא לעודד התפתחות גופנית, קוגניטיבית, חברתית ורגשית מרבית.

שירותים מיוחדים לפעוטות עם צרכים רפואיים מיוחדים

פעוטות אלו זכאים לשעות נוספות של סיוע עוזר או אחות רפואית, בהתאם לסוג המגבלה הרפואית.

תחבורה ופיקוח

בהתאם לחוק, כל הפעוטות זכאים להסעה עם השגחת מבוגר למעון היום השיקומי וממנו.

הזכאות לשירותי מעונות יום שיקומיים

זכאות לקבלת שירותים אלו נקבעת לטובת פעוטות בגילאי חצי שנה עד שלוש שנים המקבלים הטבת נכות. בנוסף ניתנת זכאות לפעוטות בגילאי שנה עד שלוש שנים, בתנאים הבאים:

נכות אינטלקטואלית – עדת הערכה של הביטוח הלאומי מצאה כי הפעוט סובל מנכות אינטלקטואלית.

לקות ראייה – גורם רפואי מוסמך קבע כי הפעוט סובל מלקות ראייה בשתי עיניו, הדורשת קבלת שירותי מעון יום שיקומי.

לקות שמיעה – גורם רפואי מוסמך קבע כי הפעוט סובל מלקות שמיעה בשתי אוזניו, הדורשת קבלת שירותי מעון יום שיקומי.

מוגבלות חמורה – ועדה מוסמכת מטעם שר הרווחה ושר הבריאות שקבעה כי בשל מגבלות חמורות ונסיבות משפחתיות מיוחדות, קבלת שירותי מעון היום השיקומי הכרחית למניעת פגיעה התפתחותית משמעותית.

פגיעה נוירולוגית חמורה – קביעה מוקדמת המעידה על נזק נוירולוגי חמור ממנו סובל הפעוט, המתבטא בחוסר תפקוד מוטורי מורכב בשני גפיים לפחות.

מעונות יום שיקומיים להתפתחות הילד מבוקרים בקביעות, אחת למספר שנים, על ידי צוות ביקורת של משרד הבריאות ונציגי משרד הרווחה, וחידוש האישור להמשיך בעבודה נקבע על פי עמידה בתקנים מקצועיים מקובלים.

המשפחות מהוות חלק בלתי נפרד מהתהליך, ומקבלים הדרכה מהצוות הרפואי, המאפשרת להם המשכיות הטיפול בבית. בנוסף, קיימות קבוצות תמיכה למתן ייעוץ ומידע להורים, לאחים, לסבים ולסבתות.

כשהילד מגיע לגיל שלוש, הצוות הרפואי במעון היום השיקומי מסייע לילד ובני משפחתו בהכנה להשתלבות בזרם מרכזי או גן ילדים לחינוך מיוחד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן