לחישות לילה לילדים – יתרונות השיטה להקניית בטחון לילד שלך

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

לחישות לילה בילדיםגלי מוח וההשפעה שלהם על התודעה שלנו

לנפש האדם גוונים רבים, היא רכה וניתנת לעיצוב לטובה או לרעה. לכל אדם – ילד או בוגר – נפש שונה ואופן מחשבה ורגש שונים, ולכן צרכיו הרגשיים יהיו שונים. עם זאת, האופן הפיזיולוגי שבו אנו פועלים דומה אצל כל האנשים הבריאים. אנחנו יודעים שהפעילות החשמלית במוח היא זו שקובעת באיזה מצב תודעתי הוא נמצא.

קיימים חמישה תדרים הנמדדים בהרץ, שבהם המוח פועל: אלפא, בטא, גמא, דלתא וטתא. מוח שפועל בגלי גמא או בטא, הוא מוח שנמצא בפעילות מלאה – למשל, כשאנו עובדים או גולשים באינטרנט. אם המוח שלנו כעת פועל בגלי אלפא, כנראה שאנחנו יושבים על המרפסת עם כוס לימונדה, מסתכלים על הנוף ונושמים עמוק.

כלומר – אנחנו רגועים. אם כן – התדרים שכלולים במצב המודע שלנו הם: אלפא, בטא וגמא. התדר הנמוך ביותר שבו יכולה להתקיים פעילות במוח הוא דלתא, וזה התדר שבו המוח פועל כאשר אנחנו ישנים שינה עמוקה. בתדרים תטא ודלתא, אנחנו גולשים לתת-מודע.

השפעה חיצונית על פעילות המוח

למוזיקה למשל יש השפעה ישירה על גלי מוח, וביכלתה לשנות אותם. זו הסיבה שממליצים להשמיע לתינוקות יצירות של מוצארט, שהתדרים בהן גבוהים ומקושרים לפעילות מוחית מוגברת.

טכניקה זו נפוצה מאד בקרב מטפלים ברפואה אלטרנטיבית, שמשמיעים למטופליהם מוזיקה בתדר טתא הנמוך, על-מנת לסייע להם להירגע, לשנות את מצב התודעה שלהם ולהיכנס למצב מדיטטיבי. אם אתם מתנסים בסוג כזה של מוזיקה, ודאו שאתם לא נמצאים בנהיגה, או במהלך פעילות שבה תסכנו את עצמכם אם לא תשארו ערים.

למרות שאנחנו נמצאים במדיטציה או בשינה (כלומר במצב הלא מודע שלנו), כאשר המוח פועל בגלי תטא או דלתא, המוח בכל-זאת פועל. מצב כזה הוא המצב האידאלי לאימון המוח, במיוחד בעת המודרנית שבה אנחנו רגילים לבצע פעולות מרובות בו-זמנית והוא סובל מהצפת גירויים ויזואליים בשעות הערוּת שלנו.

בתת-מודע שלנו נמצאים דפוסי חשיבה שלנו, שמשפיעים באופן ישיר על ההתנהגות ועל תפישת המציאות שלנו. החדשות הטובות הן, שהתת-מודע עשוי חומר רך שניתן לעצב. רק צריך לדעת איך להגיע אליו, ואילו תרגילים לאמן אותו לעשות.

אימון התת-מודע

התגובה שלנו ושל ילדינו לסביבה, היא תוצאה ישירה של דפוסי חשיבה והתנהגות שלנו. אם אנחנו רגישים יותר מאנשים אחרים, כנראה שניפגע יותר, והתגובה שלנו תהיה חריפה יותר, עד כדי הימנעות מפעילות חברתית או הרחקת חברים מאיתנו באופן מודע או לא מודע.

ילדכם רגיש במיוחד ונפגע בקלות מחברי כתתו? אולי הוא שיכנע את עצמו שהוא חלש ולא ראוי, והחליט לוותר ולא ללכת לבית הספר? זהו לא מצב בלתי-הפיך! במקום שבו שיחות עם הורים ויועצים כשלו, לאימון התת-המודע יש פוטנציאל להצליח, כיוון שאלמנט ההתנגדות מנוטרל, ושורש הבעיה מטופל.

מהן לחישות לילה וכיצד הן יכולות לטפל בבעיות התנהגות וביטחון עצמי?

לחישות לילה הן שיטה ייחודית שמטרתה לשנות דפוסי התנהגות שמקורם בתת-מודע שלנו. השיטה יעילה בטיפול בילדים, אך ניתן ליישמה גם על מבוגרים.

ניתן להתמקד בבעיות התנהגות כמו התנהגות אלימה והתפרצויות זעם, ואפשר אף לטפל בחוסר שליטה בצרכים בעקבות טראומה ופחדים. הסוד של יעילות השיטה, טמון במסרים המילוליים המועברים למטופל.

המילים מושמעות לילד במהלך שנתו, ובווליום נמוך. כך המוח קולט אותן כמו ספוג, אך לא מתעורר. כעבור מספר טיפולי לילה כאלה, אפשר לראות שינוי התנהגותי אצל הילד, בעקבות שחרור הפחדים ושינוי דפוסי ההתנהגות. טראומות ישתחררו, פחדים יתכווצו והמטען שהודחק יהפוך קל יותר.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם על:

7 שיטות פשוטות לפיתוח ביטחון עצמי (מומלץ ורצוי ליישם בילדים שלכם 🙂

ראו גם:

התפתחות תינוק מגיל 0 עד 1

התפתחות תינוק מגיל 1 עד 2

התפתחות תינוק מגיל 2 עד שלוש

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן