טיפול בתא לחץ לסובלים מ-ADHD

טיפול בתא לחץ

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בתא לחץ

טיפול בתא לחץאנו שומעים עליה בשנים האחרונות לא מעט. הפרעת קשב וריכוז – ADHD זוכה לכותרות רבות. היא משפיעה לא מעט על הסובלים ממנה, הן בכל הקשור לתהליכי הלמידה, הן על הזיכרון, הן על היכולת למיין מידע וגירויים סביבתיים והן על היכולת לעבד אותם.

היא יכולה לגרום לתסכול רב, ללחצים ולמסה נפשית כבדה. אפשר לזהות את ההפרעה כבר בגילאים צעירים וסובלים ממנה ילדים, מתבגרים וגם מבוגרים. לאחרונה מוצע טיפול ייחודי באמצעות תא לחץ לסובלים מ-ADHD, טיפול המיועד גם לסובלים מבעיות מוחיות הנובעות מפגיעות או חבלות ראש.

איך זה עובד?

זוהי אולי התקווה החדשה לסובלים מ-ADHD  ומתופעות מוחיות נוספות, המשפיעות על התפקוד היום יומי ובעיקר על היכולת להתרכז, לעבד מידע וגם לזכור אותו.

השימוש בתא לחץ כדרך טיפולים לסובלים מהפרעת קשב וריכוז התגלתה לראשונה על ידי חוקרים מטעם אוניברסיטת תל אביב ומטעם בית החולים אסף הרופא. חוקרים אלה גילו כי השימוש בתא לחץ משפר משמעותית את מצבם של חולים, שסבלו מפגיעות ראש, שהשפיעו על יכולת הזיכרון שלהם והיכולת לעבד מידע.

תאי הלחץ, שנמצאים כיום בשלושה בתי חולים בארץ, מיועדים היו במקור לטיפול במחלת הצוללנים, אולם לאור עדויות בדבר יכולתם של תאים אלה לעזור לסובלים מבעיות מוחיות שונות, הוחלט להשתמש בהם גם לצרכים נוספים.

הרעיון, שתא לחץ יכול לטפל בנזקים מוחיים ובתופעות שונות הקשורות אל המוח, נולד עוד בשנות ה – 90, אולם לא נחקר לעומק ונבדק באופן מעשי.

במחקר חדש שבוצע לאחרונה, השתתפו 60 מטופלים, הסובלים מנזקים מוחיים כרוניים בעוצמות ובדרגות שונות. משתתפים אלה הוכנסו לתא לחץ, העשיר בחמצן.

תפקודם המוחי של המשתתפים במחקר נבחן לאורך כל שהייתם בתא ונמצא כי ריכוזים גבוהים של חמצן מעוררים תאי עצם רדומים ומשפרים את תפקודם המוחי של המטופלים, גם לאחר שחלפו שנים רבות מהפגיעה. מדובר היה במשתתפים הסובלים מפגיעות קוגניטיביות, שיכולת הזיכרון שלהם, ההבנה, עיבוד המידע וההתמצאות במרחב שבו לתפקד לאור החשיפה לריכוזים גבוהים של חמצן בתא הלחץ.

משמעות התוצאות

בתאי לחץ שהו נפגעי מוח בעלי יכולת תפקוד ברמות שונות. חלקם מהם סבלו ממוגבלות רבה והיו תלויים באחרים. היו כאלה עם פגיעות בנות מספר שנים וכאלה עם פגיעות בנות 20 שנה. השיפור בא לידי ביטוי אצל כל המשתתפים, ללא קשר במשך הזמן שבו סבלו מהפגיעה.

הסיבה לכך נעוצה בריכוזים הגבוהים של החמצן, המגיע ישירות אל רקמות המוח ומעורר את התאים הבריאים לשוב ולתפקד. מכיוון שאנו שמוחנו מקבל 20 אחוז מכלל החמצן שאותו אנו נושמים, מקומות רדומים ופגועים אינם זוכים לקבל אותו ולכן לא מתחדשים או חוזרים לתפקד עם השנים.

בתא לחץ, ולאור הכמות הגבוהה מאד של החמצן (ריכוז של פי 10 מזה הקיים באוויר הרגיל) מצליחים תאי העצם הרדומים במוח לשוב ולפעול, מה שמשפיע ישירות על תפקודם הקוגניטיבי של הסובלים מהבעיה ומוביל לתהליך של ריפוי והחלמה.

טיפול בתאי לחץ יכול להיות פתרון מצוין לסובלים מבעיות מוחיות שונות, לרבות ADHD. הטיפול משפר את זרימת הדם אל המוח וגם בתוכו ומסייע באופן משמעותי לסובלים מהתופעה. החוקרים שבחנו את מידת השפעתו של תאי הלחץ על הסובלים מפגיעות מוחיות שונות סוברים שייתכן ובעתיד יוכל תא הלחץ גם לטפל לסובלים מאלצהיימר או דמנציה בשלבים מוקדמים וגם לשמש כטיפול אנטי-אייג'ינג מצליח. כך או כך, זוהי ללא ספק פריצת דרך ופתרון לסובלים מבעיות קשב וריכוז המעוניינים בטיפול שאיננו תרופתי.

ראו גם:

אימון אישי לסובלים מ- ADHD

ייעות התנהגותי – חינוכי לסובלים מהפרעת קשב וריכוז

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן