טיפול קבוצתי למתבגרים

טיפול קבוצתי למתבגרים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול קבוצתי למתבגרים

טיפול קבוצתי למתבגריםלעיתים ישנן מצוקות מהותיות בחיים אשר עלינו להתמודד עמן במישורים האישי והבינאישי.

טיפול קבוצתי מבוסס על דינמיקה קבוצתית, אשר מאפשרת למעשה לא רק התמודדות עם קולות שונים בקבוצה, אלא גם עם הקשיים האישיים שלנו בנוע לחששות, חרדות, ומועקות נפשיות שונות.

במיוחד כאשר מדובר בגילאי ההתבגרות, אשר בהם היחס האישי והבינאישי תופס מקום נכבד מהדאגות והבעיות של המתבגר, לטיפול קבוצתי ישנם יתרונות מהותיים עבור המשתתפים בקבוצה.

טיפול קבוצתי למתבגרים: במיוחד לקשיים חברתיים

כולל חרדה חברתית, הפרעות קשב וריכוז, אימפולסיביות, תלמידים אשר סובלים מהפרעות משמעת או נעלמים בין שאר חברי הכיתה, ועוד. למעשה, אפשר לומר שכל נער אשר סובל או מגלה קושי בסיטואציות חברתיות שונות יוכל להפיק מטיפול קבוצתי ייעודי לגילאי ההתבגרות.

הטיפול מתאים גם לנוער בסיכון, עם רקע לא פשוט ובעיות ממשיות בחייהם. הוא מתאים גם לקשיי למידה, בני נוער הסובלים ממוגבלויות שונות, ומשפחות אשר חוות קושי או משבר במשפחה (כגון גירושין). למעשה, הסיטואציה החברתית והדינמיקה המתפתחת בין חברי הקבוצה, מזמינה פתיחות כלפי כל חבר קבוצה למצוא את מקומו, להביע את קולו, ולהתמודד באופן מסודר עם בעיותיו האישיות.

ההפרעה או הבעיה עצמה הינה פעמים רבות רק הטריגר הנראה לבעיות חברתיות, ופעמים רבות מתלוות אליה חששות, חרדות, ותחושות קשות אשר מקשות לא פחות בפני עצמן.

דרך הטיפול הקבוצתי בני נוער לומדים להתמודד עם התגובות והדינמיקה הקבוצתית כלפיו באופן אישי, אלא גם עם החששות המציפים אותו, החרדות שיתכן ומעולם לא התעמתו עימן. התנהגות נמנעת, למשל, עלולה להיות תוצר של חשש עצום וחרדה, ועל ידי התמודדות עם הסיטואציה הקבוצתית באופן מבוקר ניתן להתגבר עליה ולהתעמת עם החשש העומד בבסיסה.

מתי כדאי לפנות לטיפול קבוצתי?

גיל ההתבגרות הינו גיל של תעצומות ותהפוכות רגשיות. הממד החברתי והתפיסה העצמית הופכים להיות ברי משמעות קריטית, וההתמודדות עם הלחצים והציפיות החברתיים הינה אחת הקשות והמעסיקות ביותר בגילאים אלו. פעמים רבות, התחושה הינה שאין מנוס, אין דרך אמצע, לא ניתן לפשר בין דרישות החברה והתפיסות האישיות של הנער את עצמו.

דרך הדינמיקה הקבוצתית, לומד הנער כי למעשה ישנה קשת שלמה של אפשרויות, דרכים שונים לגשת לבעיה, ולמעשה לא כל מה שהוא חושב חברי הקבוצה – בין אם יחד או באופן אינדיבידואלי – חושבים כמוהו. הדינמיקה הקבוצתית למעשה לא רק נותנת פידבק הדדי בין חברי הקבוצה, אלא גם מאפשרת להרחיב את התפיסה וההבנה של הנער את האחר, ולמקם את עצמו בצורה טובה יותר בסיטואציה החברתית.

זוהי דרך לפתוח אוזניים ולב, ולהבין כמה דברים על עצמנו, תוך כדי שאנחנו למעשה לוקחים חלק פעיל בדינמיקה חברתית לא פשוטה.

אופן פעולתה של קבוצה טיפולית

לכל קבוצה טיפולית ישנה מסגרת עבודה מסודרת, ומנחה אשר לעיתים מוביל את הקבוצה באופן פעיל ולעיתים הינו פאסיבי על תקן נוכחות מדריכה. כך או כך, חברי הקבוצה לבסוף מבנים את הדינמיקה האישית, התנהלותה בפועל, ואת האופן שבו הקבוצה מתקשרת בינה לבין עצמה. תפקידו של המדריך הינו למעשה יותר להנחות את הסיטואציה, ולוודא שהגבולות נשמרים ללא פגיעה בחברי הקבוצה.

בכל מפגש, עולים נושאים אישיים אשר מעסיקים את חברי הקבוצה – בין אם הם עולים מתוך פעילות הקבוצה או בשל הדרכתו של המדריך. הקבוצה מדברת על הנושאים והקולות השונים שעולים, מביעה דעות, מחשבות, רגשות וחששות הדדיים. כל חבר קבוצה מוזמן להשתתף, ובסופו של דבר גם מוצא את הדרך להביע עצמו בתוך הקבוצה.

כך המתבגרים לוקחים חלק פעיל בקול הקבוצה, ומתמודד עם תחושותיו העולים בו בתוך הפעילות והתגובות או הקולות השונים העולים בה.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול באקנה: מתרופות ותזונה ועד טיפולי לייזר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן