התפתחות תקינה של תאומים

התפתחו תקינה של תאומים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התפתחו תקינה של תאומים

התפתחו תקינה של תאומיםילדים גדלים ולומדים החל מיום הלידה הראשון שלהם. מיומנויות יום יומיות שונות, כמו תנועת יד לשלום, צעד ראשון, הצבעה על אובייקטים ודיבור, מאפשרים לנו לעקוב אחר ההתפתחות שלהם.

התפתחות ילדים תאומים עשויה להיות שונה מקצב ההתפתחות של ילד יחיד, ולא תמיד ההתפתחות שלהם דומה.

כיצד ניתן לדעת מהי ההתפתחות התקינה עבור תאומים, ומתי עלול להתרחש עיכוב שיצריך התערבות מקצועית? לפניכם כל מה שחשוב לדעת על התפתחות תקינה אצל תאומים.

שכיחות עיכוב התפתחותי בקרב תאומים

מחקרים מראים כי תאומים עלולים לחוות עיכוב התפתחותי בכל הקשור לפיזיות ולמוטוריקה, אך בעיקר בהיבט של שפה. ייתכן, ועובדה זו קשורה לכך שתאומים רבים נולדים טרם הזמן ובמשקל נמוך מן הממוצע, ולכן עשויים לסבול מעיכוב התפתחותי.

חשוב להבין שתאומים מתפתחים באופן שונה מילד יחיד, מתוך העובדה כי הם שהו יחדיו ברחם, יצאו יחדיו אל אוויר העולם, חולקים את זמנם ביחד במשך כל היום, וכן, חולקים את הוריהם. לעתים, נקודה זו באה לזכותם, כמו בהתפתחות כישורים חברתיים, אך לעתים הם יחוו עיכובים התפתחותיים, שלרוב שכיחים מאוד בקרב תאומים.

סוגי עיכוב התפתחותי בקרב תאומים

את סוגי העיכובים ההתפתחותיים ניתן לחלק לשלושה היבטים:

התפתחות גופנית – כישורי מוטוריקה גסה ועדינה בתינוקות מאופיינת במקרים רבים בעיכובים קלים. התהפכות מצד לצד, זחילה וכן הליכה עשויים להיות מאוחרים יותר. גם היבטים של מוטוריקה קלה, כמו אחיזה של חפץ קטן, העברה מיד ליד ואפילו דפדוף בספר עשויים להיות מאוחרים יותר.

התפתחות חברתית – בעוד ילד יחיד מוצא את מקומו בקלות ביחס שבין הוריו, הרי שהתאומים חולקים את זמנם, ומתוך כך, היתרון הגדול שלהם הוא בלמידה על השיתוף כבר בגיל צעיר מאוד. תאומים יהפכו בדרך כלל לילדים חברתיים יותר.

התפתחות שפתית – מחקרים מראים כי תאומים לרוב יתקשו בפיתוח של שפת הדיבור, אך הסיבה לכך אינה ברורה ואינה חד משמעית. במידה והתאומים, או אחד מהם, אינו מוציא הברות מפיו עד לגיל 18 חודשים, מומלץ לגשת אל הרופא על מנת לבצע אבחון.

אבחון רפואי של עיכוב התפתחותי

ישנם מספר סימני אזהרה אשר אתם צריכים להיות קשובים אליהם, על מנת לדעת האם יש צורך לגשת לאבחון. חשוב להדגיש, כי אף תינוק או ילד אינו מתפתח על פי הספר, אך הנתונים שלהלן יוכלו לסייע לכם.

התפתחות גופנית – אם עד גיל שנתיים התאומים, או אחד מהם, אינם עומדים ללא תמיכה ואינם הולכים, אם יכולת המשחק האישי שלהם הינה פחותה – כמו דפדוף בספר, בנייה של מגדל ממספר קוביות, או אפילו משחק עם כדור.

התפתחות חברתית אם עד גיל שנתיים התאומים, או אחד מהם, אינם מנופפים לשלום, אינם מראים חיבה לאנשים קרובים, אינם מחבקים או מביעים תחושות של צחוק תוך כדי משחק עם אדם אחר.

התפתחות שפתית – אם עד גיל שנתיים התאומים, או אחד מהם, אינם ממלמלים בהברות, אינם מזהים אובייקטים לפי שם, אינם מצביעים על איברי גוף.

לכל ילד יש את שלבי ההתפתחות שלו, וכאשר מדובר בתאומים, פעמים רבות, יחול עיכוב התפתחותי במספר מרכיבים יחדיו. סימני האזהרה יוכלו לסייע לכם לדעת האם יש מקום לאבחון מקצועי או האם מדובר בעיכוב קל וחסר משמעות עתידית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן