הכנה למבחן איתור למחוננים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הכנה למבחני מחונניםמבחן איתור למחוננים קובע את רמת ההצטיינות של תלמידי בית ספר והעברתם לתוכניות לימוד מתקדמות.

המבחן כולל שאלות יכולת, וההכנה למבחן זה משפרת את סיכויי ההצלחה. רמות הלחץ במבחן זה עשויות להיות גבוהות לילדים ולהורים, ולכן מומלץ להתכונן למבחן ולהכיר את התוכן והפורמט שלו, על מנת להפחית את החרדה. ניתן לתרגל את החומר בהתאם לדרגת ההצטיינות של הילד ולרכוש את המידע השימושי.

מידי שנה עורך משרד החינוך מבחני איתור מחוננים, מהמתבצעים בשני שלבים, ומיועדים לילדים בגילאי שמונה עד עשר, על מנת לאתר תלמידים מחוננים הזכאים לפתח את ידיעותיהם וכישוריהם במתכונת לימודים התואמת את רמתם.

ערכות ההכנה למבחן

היות ומדובר בילדים מחוננים, גם המבחן נערך בהתאם, והוא מבוצע במסגרת זמן קצובה וברמת קושי גבוהה. כלומר, גם אם הילד מחונן ומסוגל לעבור את המבחן, ההכנה לקראתו מפחיתה את הלחץ או הבלבול אותם הוא עשוי לחוות בזמן אמת.

ההכנה למבחן מאפשרת תרגול מקיף של השאלות, ואימון למיומנות חשיבה מהירה, כך שהילד יכול להתכונן היטב בבית, ללא לחץ זמן, ולהבין בפני מה הוא עתיד להתמודד. ערכות ההכנה למבחן איתור מחוננים כוללות:

תרגילי אוצר מילים – המבחן בודק יכולת הבנת וידיעת מילים נרדפות, היקף אוצר המילים של הילד, בקיאות בפתגמים או ביטויים יוצאי דופן.

ידע כללי – כולל מדינות וערים בעולם, היסטוריה ויכולת גבוהה של בניית משפטים.

חשיבה לוגית – כולל תפיסת רצף הנבדקת באמצעות תרגול אנלוגיות צורניות ותפיסה חזותית יוצאת דופן.

יכולת מילולית – פרק זה במבחן כולל יכולת פתרון בעיות מילוליות דו שלביות ותרגילי מתמטיקה מתקדמים.

אלו הן קטגוריות משמעותיות המכסות מספר שאלות פרטניות. ההכנה למבחן מאפשרת לילד לנווט היטב בין השאלות מבלי להתבלבל או להיות מוסח דעת.

יתרונות הכנה למבחן

המבחן מיועד לילדים בגילאי בית הספר היסודי, החל מכיתה ב', וקובע את רמת המחוננות וההצטיינות של הילד כך שיוכל לעבור לתוכנית לימודים מתקדמת בהתאם לרמתו.

ילד מחונן יכול לקבל את הזכאות להיכנס לתוכניות לימוד למחוננים, המספקות חומרי לימוד יסודיים בהתאם ליכולות האינטלקטואליות שלו, וערכת ההכנה למבחן מספקת יתרונות רבים הכוללים:

הגברת סיכויי ההצלחה – ערכת ההכנה למבחן מגבירה את סיכויי ההצלחה במבחן, מפחיתה את רמות הלחץ ומאפשרת לילדים לעבור את המבחן מתוך רגיעה וביטחון ביכולותיהם.

התאמה אישית – הערכה כוללת מאות שאלות מעודכנות ורלוונטיות בהתאם לרמת המבחן אותו עובר הילד.

הזדמנות תרגול – ילד שמתכונן למבחן איתור למחוננים, משתמש בכלי המשוב והתרגול, היעילים לפיתוח מוגבר יותר של יכולות החשיבה שלו.

כלים להבנת המבחן –  כל שאלה כוללת הסבר מפורט של שיטת ההגעה אל הפתרון. הילד לומד לעבוד כשהוא פוסל הסחות דעת ופותר את השאלות מתוך ההקשר הנכון.

תרגול רב – כל מבחן ניתן לתרגול ללא הגבלה, ומסתיים עם ציון. כך שאם ילד מתרגל מספר פעמים את המבחן, הוא יכול להיווכח ברמת התקדמותו.

ראו גם:

הכנה לכיתה א'

התפתחות חברתית בבית ספר יסודי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן