הדרכת הורים למתבגרים: עשה ואל תעשה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הדרכת הורים למתבגריםהורות למתבגרים לעולם אינה קלה, כך שכשהילד המתבגר אלים, מדוכא, מתמכר לאלכוהול או סמים או מסגל התנהגויות פרועות, המצב עשוי להיות מכריע. ההורים מותשים, שוכבים ערים בלילה, דואגים היכן הילד, עם מי הוא מסתובב ומה הוא עושה.

הניסיונות הכושלים לתקשר עימו, המאבקים האינסופיים וההתרסה הגלויה מובילים לייאוש. בעוד שהורות למתבגרים מוטרדים זהה לעיתים קרובות למשימה בלתי אפשרית, הדרכת הורים מקלה את הכאוס בבית ומסייעת למתבגר להפוך לצעיר מאושר ומצליח.

הדרכת הורים להתמודדות עם מתבגרים זועמים

כעס יכול להיות רגש מאתגר לבני נוער רבים, ומהווה עבורם מסכות לרגשות בסיסיים אחרים כגון תסכול, מבוכה, עצב, כאב, פחד, בושה או פגיעות. כאשר מתבגרים אינם מסוגלים להתמודד עם רגשות אלו, הם עשויים להתפרץ ולהציב את עצמם ואחרים בסיכון. בשנות העשרה, בני נוער רבים מתקשים לזהות את רגשותיהם, שלא לדבר על היכולת לבטא אותם או לבקש עזרה.

הדרכת הורים מסייעת להורים לקבל את הכלים הדרושים להתמודדות עם רגשות הכעס של המתבגרים, באופן בונה יותר.

קביעת מערכת כללים. במהלך ההדרכה, ההורים מקבלים כלים להתמודד עם הרגשות הכועסים של המתבגר מתוך רגיעה, כך שכשהמתבגר משתלח, למשל, ההורים מצוידים במערכת כללים וחוקים המציבה לו את הגבולות להם הוא זקוק.

חשיפת המסתתר מאחורי הכעס. הדרכת הורים מאפשרת להורים לזהות את הגורמים החבויים מאחורי התנהגות המתבגר, ולזהות אצלו עצב או דיכאון המצריכים טיפול. בשלב ראשון, ההורים לומדים כיצד להקשיב למתבגר ללא שיפוט.

תשומת לב לסימני אזהרה וגירויים המפעילים כעס. במהלך ההדרכה, ההורים לומדים לזהות תסמינים המעידים על התקף זעם העתיד להתרחש. הוא עשוי להתלונן על כאבי ראש, להיראות מסוגר לאחר הלימודים, או להתלונן על כל דבר קטן. אלו הם סימני אזהרה המעידים על התקף זעם מתקרב, וכשההורים לומדים לזהות סימנים אלו, ההדרכה מציידת אותם בכלים בהם הם יכולים להשתמש על מנת לנטרל את הכעס טרם יציאתו מכלל שליטה.

סיוע למתבגר למצוא שיטות בריאות לשחרר כעס. הדרכת הורים מלמדת את ההורים להקפיד יותר על פעילות גופנית של המתבגר, ולעודד אותו להשתתף בפעילויות ספורט קבוצתי, או אפילו לבצע תרגילי אגרוף להקלת המתח והכעס. מטפלים רבים מכירים להורים את יעילות הטיפולים האמנותיים המאפשרים למתבגר להביע את רגשותיו באופן יצירתי, כגון בריקוד, משחק, ציור, כתיבה או פיסול, עד שהוא חווה הקלה.

הענקת מרחב למתבגר. כשמתבגר כועס, הוא נסוג למקום בו הוא מבקש להירגע. הדרכת הורים מלמדת את ההורים לאפשר לילד את המרחב לו הוא זקוק, עד שניתן לתקשר עימו ברגיעה.

התמודדות ההורים עם רגשותיהם. הדרכת הורים מסייעת להורים שלא לאבד את קור רוחם. קשה ככל שזה נשמע, הם לומדים לשמור על רגיעה ואיזון לא משנה כמה המתבגר מתגרה בהם. סביבה מאופיינת באלימות כגון: בצעקות, הכאות או השלכת חפצים, רק מעודדת את המתבגר להניח כי אלו השיטות המתאימות לבטא את רגשותיו.

יצירת קשר עם מתבגרים

אין זה משנה מהן הבעיות אותן חווים ההורים והמתבגרים, הן אינן מעידות על כישלון ההורים. בהדרכת הורים, ההורים לומדים להימנע מהקצאת האשמה על עצמם, ומקבלים כלים המסייעים להם להתמקד בצרכים הנוכחיים של המתבגר. הצעד הראשון לעשות זאת הוא למצוא שיטה להתחבר עימו.

אולי נראה קשה להאמין שההתנהגות הפרועה של המתבגר יכולה להשתפר אם ההורים ישמרו על אדישות, איפוק, רגיעה ואיזון, אך בני נוער עדיין משתוקקים לאהבה, לאישור וקבלה מהוריהם. הדרכת הורים מלמדת אותם להכיר בהשפעתם, שהיא גדולה מכפי שהם חושבים, והם מתחילים לפתח ערוצי תקשורת מתאימים.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול באקנה: מתרופות ותזונה ועד טיפולי לייזר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן