דרכי טיפול בבעיות התפתחותיות לכל הגילאים

דרכי טיפול בבעיות התפתחותיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דרכי טיפול בבעיות התפתחותיות

דרכי טיפול בבעיות התפתחותיותאבני הדרך בהתפתחות הילד זהות אצל כל הילדים אולם קצב ההתפתחות הוא שונה. ישנם תינוקות, פעוטות וילדים אשר אינם עומדים בקצב ההתפתחות המצופה לגילם, כלומר ישנו שיבוש בתהליך ההתפתחות.

שיבוש זה נקרא עיכוב התפתחותי או בעיות התפתחותיות כאשר דרגות החומרה בין ילד לילד הן שונות. ישנם תינוקות שלא זוחלים, נבהלים מרעשים או מרבים בבכי, רגישים למגע ושאר דברים, ישנם פעוטות אשר מתחילים ללכת בגיל מאוחר, מתקשים בגמילה מחיתולים, מתעכבים בהתפתחות השפתית, ביכולת הדיבור ועוד, וישנם ילדים אשר מתקשים ביצירת קשרים חברתיים, ברכישת מיומנויות למידה ועוד.

ישנן פעמים בהם העיכוב בהתפתחותו של הילד מתגלה סמוך ללידה בעוד התינוק קטן מאוד, לדוגמה אצל תינוק אשר סובל משיתוק מוחין או מתסמונת דאון, וישנן פעמים שבהן העיכוב בהתפתחות מתגלה בשלבים מאוחרים יותר כמו למשל בגיל הגמילה מחיתולים (הגמילה הופכת להיות קשה עד בלתי אפשרית), בגיל שבו ילדים אמורים להתחיל לדבר (הפעוט לא התחיל לדבר או שהתחיל בגיל צעיר מאוד ולאחר מכן הפסיק) ועוד.

אבחון בעיות התפתחותיות

בעיות התפתחותיות אצל ילדים בכל הגילאים לא מזוהות תמיד בזמן. אם הן כן מזוהות בזמן, מתחיל אבחון וניתן טיפול מתאים.

במקרה כזה מצב הילד משתפר מאוד והוא יכול להמשיך ולהתפתח בהתאם לגילו. לעומת זאת אם בעיות התפתחותיות מתגלות בשלבי ילדות מאוחרים, זאת אומרת שהילד לא מטופל ומתווספים אל העיכוב ההתפתחותי קשיים נוספים, דבר אשר גורם לפערים בתחומי הלימוד השונים, לחוסר ביטחון עצמי של הילד ולתחושות של תסכול רב.

דרכי טיפול

ישנן דרכים שונות ומסגרות שונות בהן מטפלים בבעיות התפתחותיות בכל הגילאים, גם במסגרת בית הספר וגם במסגרות חיצוניות כמו מכונים להתפתחות הילד דרך קופות החולים או בצורה פרטית.

בתוך כותלי בית הספר המטרה הטיפולית בבעיות התפתחותיות היא קידום הילד בעל העיכוב ההתפתחותי ופיתוח הכישורים והיכולות שלו. הטיפולים מתמקדים בתחומי התפקוד הרגשי, ההתנהגותי, הגופני והשכלי תוך הקניית ידע, מיומנויות ונורמות אשר מקובלים בחברה הסובבת אותו.

דרכי הטיפול בבעיות התפתחותיות אצל ילדים במסגרת בית ספרית נעשות באופן קבוצתי או פרטני, כאשר הילד נמצא בתוך הכיתה או מחוצה לה.

במכונים להתפתחות הילד ישנם אנשי מקצוע אשר מגיעים מתחומים שונים כמו פסיכולוגים התפתחותיים, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, רופאי ילדים, נוירולוגים ופיזיותרפיסטים שמטפלים בילדים בעלי הבעיות ההתפתחותיות בגישות שונות אשר מותאמות באופן אישי לכל ילד ולכל סוג של עיכוב בהתפתחות.

בבחירת דרכי הטיפול, המטפלים מתחשבים גם בצרכי המשפחה אשר עוטפת את הילד. הטיפול בבעיות התפתחותיות נועד על מנת להעניק לילד המעוכב מבחינה התפתחותית עצמאות ככל שניתן תוך התחשבות ביכולות האישיות שלו ובתנאי סביבתו הקרובה (משפחה, חברה ומיקום מגורים).

קופות החולים השונות מציעות דרכי טיפול בבעיות התפתחותיות אצל ילדים בכל הגילאים, עד גיל 18, באופנים רבים ומגוונים. כמובן שהטיפולים מתייחסים לכל ילד בנפרד ולכל סוג של בעיה התפתחותית בנפרד. הטיפולים אותם מציעות קופות החולים הם טיפולי ריפוי בעיסוק, טיפולי פיזיותרפיה, טיפול פסיכולוגי, טיפול על ידי קלינאי תקשורת, הידרותרפיה (שחיה טיפולית), רכיבה טיפולית, ספורט טיפולי, טיפולים בהבעה וביצירה ושיחות עם עובדים סוציאליים.

את הטיפולים דרך קופות החולים ניתן לקבל לאחר שהילד עובר אבחון אצל רופא ילדים או רופא מומחה בתחום בעיות התפתחותיות. הרופאים נותנים הפנייה לטיפולים המתאימים.

ישנם טיפולים אשר לא דורשים הפנייה מרופא אלא מסמכים רפואיים מתחומים שונים. אלה הם הטיפולים הבאים: ספורט טיפולי, רכיבה טיפולית ושחיה טיפולית.

לחיפוש מטפלים בתינוקות לחצו

דילוג לתוכן