בעיות בריאותיות נפוצות בגיל הרך

בעיות בריאותיות נפוצות בגיל הרך

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בעיות בריאותיות נפוצות בגיל הרך

בעיות בריאותיות נפוצות בגיל הרךכהורים, הכי חשוב לנו לשמור על הילדים "שיהיו בריאים". אנחנו מגינים עליהם, מונעים מהם סיכונים מיותרים, מרחיקים אותם ממקורות של מחלות. אבל אין מה לעשות. ילדים תמיד חולים, זהו חלק מחייהם, וחלק מחיי ההורים.

למחלות הילדות תפקיד חשוב בתפעול ותרגול המערכת החיסונית, ולכן החשיפה של הילדים ללכלוך וחוסר סטריליזציה היא חשובה מאוד.

ובכל זאת, כדאי להכיר את הבעיות הבריאותיות הנפוצות בגיל הרך, לדעת כיצד לטפל, ממה להימנע, ומתי באמת צריך להילחץ.

מחלות ילדים בעבר

המחלות הנפוצות בקרב ילדים השתנו בעשורים האחרונים, עם התפתחות הרפואה והכנסת החיסונים לשגרה הטיפולית. כך למשל, בעבר מחלות כמו אבעבועות רוח, אדמת, וחצבת היו מחלות נפוצות, והיום כמעט שלא נתקלים בהן.

בעבר, אבעבועות רוח היו מחלת ילדים שכל הילדים עברו. המחלה נגרמת על ידי וירוס, וגורמת להופעת שלפוחיות מגרדות על הגוף, עם חום ותחושה רעה.

התייחסו אליה כאל מחלה קלה, אם כי לא כל כך נעימה. בקיבוצים ובמושבים אף היו מדביקים את הילדים בכוונה זה מזה, כדי ש"יעברו את זה" וזהו  (אחרי שחולים פעם אחת, הגוף מתחסן כנגן המחלה).

כיום יודעים שאבעבועות רוח היא מחלה שיכולה להביא לסיבוכים מורכבים, ומשתדלים להימנע ממנה כמה שיותר, גם על ידי חיסון שניתן לכל התינוקות.

ישנן מחלות שכמעט הוכחדו בכלל, או שהוכחדו בארץ. כך למשל מחלת הפוליו שפגעה בילדים רבים בשנות ה-70, הוכחדה כמעט לגמרי באמצעות חיסונים. עם כי התפתחויות חדשות מרמזות שאולי לא כך הדבר.

מחלות ויראליות

וירוסים מסתובבים סביבנו כל הזמן, ולפעמים מדביקים את הילדים במחלות מרגיזות. תופעות של חום, שלשולים, הקאות ותחושה לא טובה אופייניים בעיקר למחלות הויראליות, כמו השפעת.

פעמים רבות הילדים מדביקים זה את זה בגן. במחלה ויראלית, ניתן להשתמש במורידי חום ובמשככי כאבים על מנת לעזור לילד.

שלשול היא אחת התופעות הנפוצות בגיל הרך, והיא עשויה להופיע בליווי של חום, הקאות ותחושה כללית רעה. במקרה של שלשולים חשוב מאוד להקפיד שהילד ישתה ולא יתייבש!

מחלת הטלפיים והפה היא מחלה ויראלית נוספת הנפוצה בקרב ילדים. המחלה גורמת לחום, ולהופעת פצעים על הידיים, הרגליים, ובאיזור הפה.

חיידקים

דלקת אוזניים היא המחלה החיידקית הנפוצה ביותר בגיל הרך (סטרפטוקוקים בגרון לא אוהבים כל כך ילדים מתחת לגיל שנתיים). מחלה חיידקית מחייבת פנייה לרופא וטיפול באמצעות אנטיביוטיקה.

דלקת עיניים

הדלקת המוכרת אצל ילדים היא דלקת של הלחמית (הקרום השקוף שמכסה את העין), והיא גורמת לנפיחות ואדמומיות בעין.

הדלקת אינה מכאיבה, אך היא מדבקת מאוד. בדרך כלל זוהי דלקת ויראלית, והיא חולפת מעצמה. כאשר הדלקת מסתבכת, עלול להופיע גם זיהום חיידקי, ואז יש צורך בטיפול אנטיביוטי.

בעיות בריאותיות נוספות

לא רק מחלות יכולות לפגוע בילדינו, אלא גם בעיות בריאותיות נרחבות יותר, המצריכות טיפולים ספציפיים. ישנם ילדים הסובלים מתופעה הנקראת "שקד שלישי מוגדל".

השקד השלישי, הנמצא מאחורי האף, גורם להצטברות של נוזלים ומוביל לדלקות אוזניים חוזרות, ואף לירידה בשמיעה. ניתוח צינוריות ("כפתורים") להפחתת לחץ הנוזלים באוזניים הוא אחד הניתוחים הנפוצים ביותר בגיל הרך.

בעיות נוספות עשויות להתגלות סביב אכילה ועיכול. ילדים שמתקשים לעכל מוצרים שונים, מפתחים אלרגיות ואף אי-סבילות לסוגי מזונות שונים. בשנים האחרונות נפוצה יותר התופעה של אי-סבילות ללקטוז (הנמצא בחלב) או לגלוטן (הנמצא בקמח- צליאק). את הבעיות הללו קשה לפעמים לאתר, והן דורשות מעקב והשגחה צמודה על הילד על מנת שלא יחשף לגורמי האלרגיה.

בעיות נוספות עשויות לנבוע מגורמים מולדים וגנטיים.

אילו עוד בעיות בריאותיות עלולות לפגוע בילדים שלנו? אתר pediatrics.co.il הוא אתר מקצועי ורחב מאוד המכיל את כל המחלות והתופעות הבריאותיות הקיימות בילדים בימינו אנו.

אולי יעניין אותם גם:

דלקת מפרקים בגיל צעיר – כיצד מתמודדים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן