בדיקות ראייה לילדים

בדיקות ראייה לילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקות ראייה לילדים

בדיקות ראייה לילדיםבשלבים שונים של התפתחות הילד, הורים תוהים לגבי הראייה של ילדיהם, והצורך בבדיקת ראייה, כשבכל בשלב מסוים בדיקת ראייה של הילד היא הכרחית. המודעות לחשיבות בדיקות הראייה והעין של ילדים חשובה לאור העובדה כי חמישה עד עשרה אחוזים מהילדים בגיל הגן ו-25% מהילדים בגיל בית ספר, סובלים מבעיות ראייה.

זיהוי מוקדם של בעיות ראייה אצל הילד יכול להיות קריטי משום שילדים מגיבים לעתים קרובות טוב יותר לטיפול כאשר האיבחון לבעיה מוקדם.

בדיקת ראייה בגיל בית ספר

על פי האגודה האמריקאית ילד אמור לעבור בדיקת ראייה ראשונה בגיל חצי שנה, ובדיקות נוספות מתבצעות בגיל שלוש ולפני כניסתו לכיתה א'. עבור ילדים בגיל בית ספר ממליצים הרופאים על בדיקת עיניים כל שנתיים ובקרב ילדים הזקוקים למשקפיים או עדשות מגע יש לבצע את הבדיקה מדי שנה בהתאם להמלצת האופטומטריסט.

בדיקת עיניים על ידי אופטומטריסט מאפשרת איתור בעיות התפתחותיות בגיל בית ספר והיא חשובה כדי להבטיח ראייה תקינה ובריאה של הילד, החיונית לתפקוד תפקוד תקין ומלא בבית הספר. הגורמים הנבדקים בבדיקת הראייה כוללים ראיית מרחק, תאום דו עיני, מיומנויות התנועה של העין ומיקוד וחשיבותה של הבדיקה הביאה מדינות רבות לחייב על ביצועה לכל הילדים הנכנסים לבית הספר בפעם הראשונה.

תזמון הבדיקה

הבדיקה הראשונה מתבצעת על ידי רופא המשפחה או רופא הילדים, במידה ויש חשש לבעיות עיניים במהלך בדיקות גופניות שגרתיות, הרופא מפנה לרופא עיניים לצורך הערכה נוספת, באמצעות הציוד המתאים לאיתור הבעיה. מומלץ לבצע את הבדיקה כשהילד ערני ובמצב רוח טוב.

בדיקות העיניים מבוצעות בהתאם לגיל הילד וכוללות בחינת ההיסטוריה של בעיות עיניים במשפחה, בדיקות ראייה, בחינת הצורך במשקפיים ובדיקת יישור העין.

מה כוללת הבדיקה

רופא העיניים יבדוק את היסטורית הלידה כולל משקל הלידה ואפשרות לסיבוכים בזמן ההיריון או הלידה, כמו כן יבדוק הרופא את ההיסטוריה הרפואית העכשווית של הילד באשר לנטילת תרופות ואלרגיות בעבר או בהווה. חשוב להקפיד וליידע את הרופא במידה ומופיע אחד או יותר מהגורמים:

  • היסטוריה של פגות
  • שפשוף עיניים בדחיפות
  • תגובת יתר ורגישות להבהוב
  • אי שמירה על קשר עין
  • חוסר יכולת לשמור על מבט קבוע תוך התבוננות באובייקטים.

בנוסף, יש להזכיר אם הילד נכשל בבדיקות ראייה בבית הספר או במהלך ביקור אצל רופא הילדים. רופא העיניים יבקש לדעת על בעיות עיניים קודמות וטיפולים שניתנו לילד כגון ניתוחים או ענידת עדשות מגע. חשוב לדווח על היסטוריה משפחתית של בעיות עיניים אשר דרשו תיקון ראייה במקרים של קוצר ראייה או רוחק ראייה, עין עצלה, פזילה או מחלות עיניים.

בדיקת עיניים לתינוקות

תינוקות אמורים להיות בעלי יכולת ראייה כשל מבוגרים מבחינת יכולת המיקוד, ראיית צבע ותפיסת עומק בגיל חצי שנה. על מנת להעריך את התפתחות העיניים של התינוק הרופא יבצע בדיקות הכוללות תגובת התינוק והעין על ידי פתיחה וסגירה תקינה בנוכחות או בהיעדר אור.

  • בדיקה הקובעת האם עיני התינוק מסוגלות להתקבע ולעקוב אחר אובייקט כגון אור בהתאם לתנועתו כפי שמצופה מהם לאחר גיל שלושה חודשים. בדיקה נוספת כוללת העדפה ומשיכת העין והמבט של התינוק לכרטיסיות עליהן מצוירים פסים לעומת כרטיסיות ריקות.

בעיות ראייה בגיל הרך עלולות שלא להתגלות כתוצאה מביישנות או חוסר יכולת להצביע על הבעיה – לכן זכרו כי בדיקות ראייה מתאימות בגיל צעיר חיוניות כדי להבטיח שלילד יש את הכישורים החזותיים הנדרשים לביצוע משימות בגן ובבית הספר. העדר אבחון בעיות ראייה עלול להוביל לביצועים נמוכים במשימות ותחושת כישלון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן