אימון משפחתי לילדים ולבני המשפחה

אימון משפחתי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אימון משפחתי

אימון משפחתילכל משפחה קיימים יעדים או מטרות אשר הם היו רוצים לכבוש. פעמים רבות, גם אם אין קושי ספציפי או מכשול רגשי-נפשי אשר ייחשב לצרכי טיפול פסיכולוגי.

למשל: אימון אישי או משפחתי, נועד כדי לדעת להציב את המטרות והיעדים שהיינו רוצים, כמשפחה, להצליח ולהשיג. אך לא רק לדעת להציב את היעדים, אלא גם לבנות את המסלול הנכון להתמודדות עם הדרך אל היעד, וגם איך להשיגו בסופו של דבר.

אימון משפחתי אינו כמו טיפול נפשי, אלא למעשה ממוקד ביותר במטרות הספציפיות שלנגד עיני המשפחה. מטרות אלו יכולות להיות שיפור במצב הכלכלי, שיפור בתקשורת הבינאישית, התקדמות אישית של בני המשפחה, או התמודדות עם סיטואציה מסוימת של שינוי. באמצעות ניתוב המאמצים של בני המשפחה באופן מיטבי, ניתן להגיע לא רק אל היעד הראשון שהצבנו, אלא גם להבנות דרך פעולה לחיים ולהשגת מטרות באופן כללי.

מתי פונים למאמן משפחתי?

כל משפחה הייתה רוצה להיות יותר חזקה, יותר מלוכדת, או במילים אחרות – לתפקד באופן מיטבי יותר. על ידי שיפור הביצועים וההישגים של התא המשפחתי, ניתן להגיע לאיכות חיים גבוהה יותר, להתמודד עם מכשולים הניצבים בדרך, ולהצליח גם לשפר את חיי בני הבית באופן ניכר.

מאמן משפחתי נכנס לתמונה כאשר עולה שאלה בנוגע להשגת יעדים. פתאום הדרך לא מספיק ברורה, רק מזהים את המכשולים או את היעד עצמו. המאמן המשפחתי עוזר לבני המשפחה לזהות את היעד, את המכשולים העומדים בדרכה, וכך גם לבנות את תכנית הפעולה המותאמת לכל משפחה באופן אישי כדי לכבוש את היעדים.

לאורך הדרך, המאמן האישי עוזר למשפחה לעקוב אחר פעולותיה, לזהות את דפוסי הפעולה אשר מכשילים אותה, ולהצליח להתקדם – צעד אחר צעד – אל עבר היעדים שהיא הציבה. אם נתקלתם בקושי אשר אינכם מצליחים להבינו, או לפרקו לכדי תכנית פעולה ברורה בה לוקחים חלק כל בני המשפחה במידה שווה – ייתכן וזה הרגע הנכון לפנות למאמן משפחתי.

דרך תהליך עבודה מערב, המשתף את בני המשפחה, מעצים, מכוון לשיפור יכולות ומיומנויות, פיתוח החשיבה על התהליכים שאנו עוברים, והתמקדות בהשגת היעדים – ניתן לשפר את יכולתו של כל בן משפחה בנפרד, אך גם את המשפחה כיחידה אחת.

כוחה של משפחה טמון בהיותה קבוצה הפועלת יחד, ויודעת להכיל בתוכה את השונות, הייחודיות והאופי של כל אחד מבני המשפחה. באמצעות תהליך אימון ניתן לזהות את אלו, להציף אותם אל פני השטח, ולדעת להתחשב בהם לצד רצונותיו האישיים (אשר חשובים לא פחות אם לא יותר מאשר היכולות) של כל בן משפחה.

כיצד נראית עבודה עם מאמן משפחתי?

התהליך יכול להשתנות בין משפחה למשפחה מבחינת העבודה הטכנית, וכל משפחה מזהה את הקשיים הייחודיים לה בנקודות שונות. אך באופן כללי ניתן לומר שהעבודה נפרשת על פני שלושה שלבים עיקריים: זיהוי היעדים והמכשולים להשגתם; בניית תכנית פעולה משפחתית להשגת היעדים; וביצוע, מעקב והתאמה של התכנית למציאות המשתנה

באמצעות ביצוע של שלושת השלבים האלו, לעיתים פעם אחת אך לעיתים בנקודות שונות לאורך הדרך, ניתן למעשה לכמת את הפעולות שהמשפחה מבצעת לכדי מדדים שניתן לעקוב אחריהם. התגברות על מכשולים, למשל, יכולה להניב מכשולים חדשים שלא צפינו – אך לפחות למדנו מה היה המכשול שעברנו ואיך אפשר להתמודד עמו!

כשהדרך סלולה, ובני המשפחה לומדים לזהות את המכשולים והקשיים הנכרים בדרכנו אל היעד – אפשר לא רק להתגבר עליהם אלא גם ללמוד מהם. תהליך הלמידה הוא קריטי בעבודת האימון, מאחר והוא מאפשר לא רק להתמודד עם הכאן ועכשיו, אלא גם לזהות מקרים דומים בעתיד ולדעת כיצד לגשת אליהם בהצלחה.

באמצעות שיתוף של כל אחד מבני המשפחה בתהליך החשיבה, העבודה והביצוע הם לא רק עניין טכני של ניצול המשאבים המשפחתיים, אלא גם תהליך קריטי של הפקת לקחים, חיזוק הסטאטוס המשפחתי, ופיתוח התקשורת הבינאישית. משפחה מלוכדת יכולה להגיע הרבה יותר רחוק מאסופת אינדיבידואלים המקושרים זה לזה בשם המשפחה בלבד.

ראו גם:

טיפים לגידול ילדים מצליחנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן