מחקר חדש קובע שאוטיזם ניתן לגילוי כבר בגיל 9 חודשים

מחקר קובע שניתן לגלות אוטיזם בגיל 9 חודשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחקר קובע שניתן לגלות אוטיזם בגיל 9 חודשים

מחקר קובע שניתן לגלות אוטיזם בגיל 9 חודשיםסדר העדיפויות של כל הורה ברור מאוד. כל אחד רוצה להיות מאושר, לממש את עצמו ולפתח קריירה – אך לפני כן מגיעים הילדים. הרצון שהם יהיו בטוחים ובריאים גובר על כל רצון הגיוני אחר. זה מתחיל כבר בתחילת ההיריון.

בדיקות בתכיפות גבוהה, סקירת מערכות, הדמיות מכל הסוגים, בדיקות דם וחלבון עוברי – הכול כדי לוודא שהעובר המתפתח בבטן בקו הבריאות.

אך הדאגה לא נגמרת לאחר תשעה חודשים. כבר לאחר הלידה מתחילות בדיקות נוספות: שמיעה, בדיקות לאבחון בעיות ראייה, התפתחות מוטוריקה עדינה, או בכי לפני פעולת מעיים. הדאגות ממשיכות ולעתים רק גדלות. עם הזמן, כל כך רוצים לראות את הילדים מתפתחים וגדלים, אך מה אם ההתפתחות מאחרת לבוא? מה קורה במידה ואתם חושדים שילדכם מתעכב?

חששות הורים המובילות לגילוי מוקדם של אוטיזם

זהו השלב בו ההורים עדיין לא יודעים לשים את האצבע במדויק, אך משהו נראה לא תקין. ישנה הרגשה בפנים שאומרת שמשהו לא מתנהל כשורה ומנסים לבחון את התינוק ולהסתכל כדי לדעת מה הבעיה. לעתים ניתן לגלות כי ישנה בעיה פיזית, אך מה קורה במידה והבעיה היא התפתחותית? זהו פחד גדול של כל הורה – אוטיזם.

עד היום, אוטיזם לא היה ניתן לאבחון לפני גיל שלוש. בשנים הראשונות תמיד היו טוענים כלפי ההורים כי יכול להיות שמדובר על עיכוב אותו ישלים הילד, כי אין די הוכחות לכך וכי ההתפתחות התקשורתית של ילדים מתרחשת בשלבים שונים ולכן האבחון הסופי יכול להיעשות אך ורק בגיל 3 בו כבר ברור הפער בין ילדים המתמודדים עם אוטיזם לבין ילדים המתפתחים באופן תקין.

סימנים מקדימים לאוטיזם

אחד הסימנים המובהקים והראשונים ביותר בהם ניתן להבחין הוא הימנעות מקשר עין. תינוק הנמנע מיצירת קשר עין, אינו מגיב לקריאות הוריו ואף אינו בוכה כדי להשיג תשומת לב – כל אלו הם תמרורי אזהרה שצריכים להידלק אצל הורים. בשלבים מתקדמים יותר ישנם סימנים נוספים כמו ילד שאינו מחייך בחזרה כאשר מחייכים אליו, הימנעות מאינטראקציה עם ילדים אחרים וחוסר בתגובות כלפי הסביבה. ילד שלא מלטף או מגיב לליטופים של הוריו מעורר סימני חשד גם כן.

כל הסימנים הללו יכולים להיות גם אצל ילדים המתפתחים באופן תקין במידה כזו או אחרת, אך קיום של מספר תסמינים באותו הילד מעורר חשד חזק לתופעה.

גילוי מוקדם של אוטיזם

מחקר פורץ דרך שנעשה בישראל הצליח להוכיח כי ניתן לגלות אוטיזם כבר בגיל תשעה חודשים! הדבר מהווה תקדים ומוריד את גיל הגילוי מגיל 3 שנים לגיל מוקדם משמעותית. גילוי מוקדם שכזה יכול להוות נקודת פריצה בהתמודדות עם התופעה והדרכים לטפל בה. את הגילוי המקודם ניתן לעשות על פי שני פרמטרים מרכזיים:

בביקורים הסדירים בטיפת חלב לכל ילד ישנן אבני דרך בהן צריך לבחון האם הוא מתפתח בצורה תקינה. המבחנים הנעשים כוללים הצבעה לעבר חפץ המוכר לילד, אמירת שתי מילים והבנה של פקודות פשוטות. במחקר נתגלה כי ילדים שנתגלו כמתמודדים עם אוטיזם נכשלו במבחנים אלו באחוזים גבוהים בהרבה מילדים בעלי התפתחות תקינה, מה שיכול לתת סימנים להמשך הדרך ולהעניק אבחון ראשוני שיאפשר טיפול בזמן.

אבחון על פי מבחן מוטורי

אומנם לרוב ילדים עם אוטיזם אינם סובלים מבעיות מוטוריות, אך מפתיע לגלות כי גם במבחנים המוטוריים אחוזי הכישלון של ילדים המתמודדים עם אוטיזם גבוהים בהרבה.

איחוד כל הפרמטרים יכול לאפשר אבחון מוקדם כבר בגיל תשעה חודשים וכך להעניק טיפול חשוב שיכול לפתח את הילדים קדימה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן