אבחון נוירולוגי בילדים – באילו מקרים יזדקקו לאבחון כזה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אבחון נוירולוגימומחה נוירולוגי הוא רופא המתמחה במדעי המוח, ומוסמך, בין היתר, לאבחן ילדים באמצעות בדיקות שונות כדי לקבוע קיום מצבים נוירולוגיים אפשריים בקרב תינוקות, ילדים ומבוגרים צעירים. בדיקות אלו משמשות אף באופן שוטף במעקב הטיפול בילד. המומחה מספק טיפול מצוין למצב, ומוסמך לבצע בדיקות תפקוד נוירולוגיות ולפרש את תוצאותיהן.

סוגי בדיקות נוירולוגיות לילדים

כשילד מגיע לאבחון נוירולוגי, הוא עובר בדיקה אחת או יותר. חשוב שההורים ידעו שהמומחה הוכשר במיוחד לביצוע והסברת התהליך לילד, ושיש לו את הכישורים לסייע לו לחוש רגיעה במהלך הבדיקה. הרופא מפעיל ציוד בדיקה מיוחד המיועד להתאמה לגדלים וגילאים שונים של ילדים, כך שהבדיקות מדויקות ונוחות ככל הניתן.

בדיקת EMG

זוהי בדיקה המעריכה את בריאות השרירים ועצבי השליטה על השרירים. EMG מבוצעת באמצעות מחט המחוברת לאלקטרודות ומוחדרת דרך העור לתוך השריר. הפעילות החשמלית מזוהה על ידי האלקטרודה המוצגת על אוסצילוסקופ ומושמעת באמצעות רמקול.

עם מיקום האלקטרודות, הילד מתבקש לכווץ את השריר, לדוגמא, באמצעות כיפוף זרועו. צורת הגל המיוצרת על האוסצילוסקופ, מספקת מידע לגבי יכולת השריר להגיב כאשר העצבים מגורים. בדיקת EMG מסייעת לבדל מצבי שרירים עיקריים מחולשת שרירים הנגרמת כתוצאה מהפרעות נוירולוגיות.

בדיקת אלקטרואנצפלוגרם (EEG)

זוהי בדיקה לגילוי ליקויים בפעילות החשמלית של המוח. תאי המוח מתקשרים באמצעות ייצור דחפים חשמליים זעירים. בבדיקת EEG, מונחות אלקטרודות על הקרקפת, לפרישת אזורים מרובים של המוח על מנת לזהות שיאי דפוסי פעילות חשמלית ולבדוק חריגות.

הבדיקה משמשת לסיוע באבחון נוכחות וסוג התקפים, פגיעות ראש, גידולים, דלקות, מחלות ניווניות, גורמים לבלבול והפרעות בחילוף חומרים המשפיעות על המוח. ניטור וידיאו משמש לאבחן תחילת התקף בקרב מטופלים שעברו הערכה לניתוח אפילפסיה.

בדיקת מהירות הולכה עצבית – בדיקה זו מבוצעת בדרך כלל בשילוב עם בדיקת EMG. הבדיקה מעריכה את מהירות הולכת הדחפים דרך העצב. העצב מגורה עם אלקטרודות המונחות על העור, המגרות אותו עם דחף חשמלי קל ביותר. הפעילות החשמלית נרשמת על ידי אלקטרודות אחרות, והמרחק בין האלקטרודות, והזמן הדרוש לדחפים החשמליים לנוע בין האלקטרודות, משמשים לחישוב מהירות ההולכה העצבית. בדיקה זו משמשת לאבחון נזק או הרס עצבי. תוצאות שליליות עשויות להצביע על נוירופתיה היקפית, נזק לעמוד השדרה או מצבים אחרים.

ניקור מותני – זהו הליך המשמש למדידת הלחץ בגולגולת או להסרת כמות קטנה של הנוזל המקיף את המוח ועמוד השדרה, לשם שליחת הנוזל השדרתי לבדיקות מעבדה. במהלך הניקור המותני, מוחדרת מחט חלולה זעירה במרחב שבין המותן והגב התחתון, והנוזל מוסר או שנלקחות מדידות לחץ. בדיקה זו מסייעת לקבוע אם כאבי ראש או בעיות ראייה קשורים ללחץ מוגבר או שהם הגורמים לבעיות התפתחויות של הילד, פרכוסים, זיהומים או בעיות מטבוליות המשפיעות על המוח.

בדיקת שינה – זוהי בדיקה הרושמת את המצב הפיסי של הילד במהלך שלבים שונים של שינה וערות. הבדיקה מספקת נתונים חיוניים בהערכת שינה ותלונות הקשורות לשינה, כגון שלבי זיהוי שינה, תנוחת גוף, רמות חמצן בדם, אירועים בדרכי הנשימה, טונוס שרירים, קצב לב והתנהגות כללית של השינה. מידע זה משמש על מנת לסייע באבחון סיבות לכאבי ראש, תסמונת רגל חסרת מנוחה, חולשת שרירים או עייפות.

ראו גם:

מהי תסמונת אספרגר?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן